Maasmechelen Village promoot Belgische ontwerpers

Maasmechelen Village promoot Belgische ontwerpers

Van 24 oktober tot 31 december 2013 zet outletcenter Maasmechelen Village ontwerpers van eigen bodem in de schijnwerpers. Met een speciaal daartoe opgericht 'Belgisch Paviljoen' en een heuse 'Belgische promenade' worden gevestigde waarden én nieuwe talenten gepromoot.

Indrukwekkend lijstje deelnemers

Het Pavilioen is ontworpen als een pop-upboetiek die een mix brengt van mode, design, kunst en accessoires. Met namen als Elvis Pompilio, Christian Wijnants, Véronique Leroy, Filles à Papa, Carine Gilson, Le Fabuleux Marcel de Bruxelles, Olivia Hainaut, Isabelle Lenfant, Karolien Verstraeten, Noë by Ketch'Up, deFact Studio, Stefan Meuwissen, Idiz Bogam en Technique Indiscrète oogt het lijstje van deelnemers bepaald indrukwekkend.

 

Bezoekers zullen er alles kunnen kopen: niet alleen de originele ontwerpen, maar zelfs de decoratie en de prestentatiemeubelen. De tijdelijke winkel wordt uitgebaat door DSGRMRKT, het designplatform van fashionista's Kim Vandeloo en Marie Rijken.

 

Belgische 'promenade'

Een en ander kadert in een groots opgezette promotie van Belgisch design in de brede zin van het woord. Zo organiseert Maasmechelen Village tegelijk ook tentoonstellingen rond hedendaagse designers als Monsieur Tricot, Alex Schrijvers en Bettina Helewaut en een groots opgezette expo rond de geschiedenis en het ambacht van lederwarenfabrikant Delvaux.

 

Ook de bestaande grote namen uit de Belgische fashionwereld worden niet vergeten: zo is voor de Belgische modehuizen die in Maasmechelen Village al aanwezig zijn, een heuse 'Belgische promenade' uitgestippeld. Voor Essentiel, Scapa, River Woods, Sarah Pacini, Stijn Helsen, Kipling en Neuhaus dé gelegenheid om hun producten voor te stellen, hun knowhow te belichten en hun erfgoed te delen met de bezoekers.

 

Grote designfamilie

"Mode in België, dat zijn sterke concepten, kwaliteitsproducten, tal van jonge talenten en een bijzondere identiteit die zeer gewaardeerd is door de modewereld", zegt Didier Vervaeren, die als artistiek directeur samen met Axelle Red het hele evenement in goede banen zal leiden.

 

"Van een stuk kleding tot een accessoire over voorwerpen en ideeën, mode is veel meer dan alleen een garderobe. Vandaar de zin om een ruimte te bedenken die nauwer aansluit bij de galerij of het rariteitenkabinet om te laten zien hoe groot de familie van het Belgische design wel is", besluit hij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top