Maasmechelen Village promoot Belgische ontwerpers | RetailDetail

Maasmechelen Village promoot Belgische ontwerpers

Maasmechelen Village promoot Belgische ontwerpers

Van 24 oktober tot 31 december 2013 zet outletcenter Maasmechelen Village ontwerpers van eigen bodem in de schijnwerpers. Met een speciaal daartoe opgericht 'Belgisch Paviljoen' en een heuse 'Belgische promenade' worden gevestigde waarden én nieuwe talenten gepromoot.

Indrukwekkend lijstje deelnemers

Het Pavilioen is ontworpen als een pop-upboetiek die een mix brengt van mode, design, kunst en accessoires. Met namen als Elvis Pompilio, Christian Wijnants, Véronique Leroy, Filles à Papa, Carine Gilson, Le Fabuleux Marcel de Bruxelles, Olivia Hainaut, Isabelle Lenfant, Karolien Verstraeten, Noë by Ketch'Up, deFact Studio, Stefan Meuwissen, Idiz Bogam en Technique Indiscrète oogt het lijstje van deelnemers bepaald indrukwekkend.

 

Bezoekers zullen er alles kunnen kopen: niet alleen de originele ontwerpen, maar zelfs de decoratie en de prestentatiemeubelen. De tijdelijke winkel wordt uitgebaat door DSGRMRKT, het designplatform van fashionista's Kim Vandeloo en Marie Rijken.

 

Belgische 'promenade'

Een en ander kadert in een groots opgezette promotie van Belgisch design in de brede zin van het woord. Zo organiseert Maasmechelen Village tegelijk ook tentoonstellingen rond hedendaagse designers als Monsieur Tricot, Alex Schrijvers en Bettina Helewaut en een groots opgezette expo rond de geschiedenis en het ambacht van lederwarenfabrikant Delvaux.

 

Ook de bestaande grote namen uit de Belgische fashionwereld worden niet vergeten: zo is voor de Belgische modehuizen die in Maasmechelen Village al aanwezig zijn, een heuse 'Belgische promenade' uitgestippeld. Voor Essentiel, Scapa, River Woods, Sarah Pacini, Stijn Helsen, Kipling en Neuhaus dé gelegenheid om hun producten voor te stellen, hun knowhow te belichten en hun erfgoed te delen met de bezoekers.

 

Grote designfamilie

"Mode in België, dat zijn sterke concepten, kwaliteitsproducten, tal van jonge talenten en een bijzondere identiteit die zeer gewaardeerd is door de modewereld", zegt Didier Vervaeren, die als artistiek directeur samen met Axelle Red het hele evenement in goede banen zal leiden.

 

"Van een stuk kleding tot een accessoire over voorwerpen en ideeën, mode is veel meer dan alleen een garderobe. Vandaar de zin om een ruimte te bedenken die nauwer aansluit bij de galerij of het rariteitenkabinet om te laten zien hoe groot de familie van het Belgische design wel is", besluit hij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Peek & Cloppenburg sluit in Wijnegem Shopping Center

14/06/2018

Multimerkketen Peek & Cloppenburg sluit op 14 juli haar vestiging in Wijnegem Shopping Center: alle veertig medewerkers verliezen hun job. De winkel op de Antwerpse Meir blijft als laatste Belgische vestiging open.