Maasmechelen Village promoot Belgische ontwerpers

Maasmechelen Village promoot Belgische ontwerpers

Van 24 oktober tot 31 december 2013 zet outletcenter Maasmechelen Village ontwerpers van eigen bodem in de schijnwerpers. Met een speciaal daartoe opgericht 'Belgisch Paviljoen' en een heuse 'Belgische promenade' worden gevestigde waarden én nieuwe talenten gepromoot.

Indrukwekkend lijstje deelnemers

Het Pavilioen is ontworpen als een pop-upboetiek die een mix brengt van mode, design, kunst en accessoires. Met namen als Elvis Pompilio, Christian Wijnants, Véronique Leroy, Filles à Papa, Carine Gilson, Le Fabuleux Marcel de Bruxelles, Olivia Hainaut, Isabelle Lenfant, Karolien Verstraeten, Noë by Ketch'Up, deFact Studio, Stefan Meuwissen, Idiz Bogam en Technique Indiscrète oogt het lijstje van deelnemers bepaald indrukwekkend.

 

Bezoekers zullen er alles kunnen kopen: niet alleen de originele ontwerpen, maar zelfs de decoratie en de prestentatiemeubelen. De tijdelijke winkel wordt uitgebaat door DSGRMRKT, het designplatform van fashionista's Kim Vandeloo en Marie Rijken.

 

Belgische 'promenade'

Een en ander kadert in een groots opgezette promotie van Belgisch design in de brede zin van het woord. Zo organiseert Maasmechelen Village tegelijk ook tentoonstellingen rond hedendaagse designers als Monsieur Tricot, Alex Schrijvers en Bettina Helewaut en een groots opgezette expo rond de geschiedenis en het ambacht van lederwarenfabrikant Delvaux.

 

Ook de bestaande grote namen uit de Belgische fashionwereld worden niet vergeten: zo is voor de Belgische modehuizen die in Maasmechelen Village al aanwezig zijn, een heuse 'Belgische promenade' uitgestippeld. Voor Essentiel, Scapa, River Woods, Sarah Pacini, Stijn Helsen, Kipling en Neuhaus dé gelegenheid om hun producten voor te stellen, hun knowhow te belichten en hun erfgoed te delen met de bezoekers.

 

Grote designfamilie

"Mode in België, dat zijn sterke concepten, kwaliteitsproducten, tal van jonge talenten en een bijzondere identiteit die zeer gewaardeerd is door de modewereld", zegt Didier Vervaeren, die als artistiek directeur samen met Axelle Red het hele evenement in goede banen zal leiden.

 

"Van een stuk kleding tot een accessoire over voorwerpen en ideeën, mode is veel meer dan alleen een garderobe. Vandaar de zin om een ruimte te bedenken die nauwer aansluit bij de galerij of het rariteitenkabinet om te laten zien hoe groot de familie van het Belgische design wel is", besluit hij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Lichte omzetgroei voor Marie Jo & Co

11/01/2018

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde heeft in 2017 een lichte omzetgroei geboekt tot 208,7 miljoen euro. De retailtak scoorde daarbij een stuk beter deed dan de groothandelsactiviteiten.

Back to top