Maasmechelen Village promoot Belgische ontwerpers

Maasmechelen Village promoot Belgische ontwerpers

Van 24 oktober tot 31 december 2013 zet outletcenter Maasmechelen Village ontwerpers van eigen bodem in de schijnwerpers. Met een speciaal daartoe opgericht 'Belgisch Paviljoen' en een heuse 'Belgische promenade' worden gevestigde waarden én nieuwe talenten gepromoot.

Indrukwekkend lijstje deelnemers

Het Pavilioen is ontworpen als een pop-upboetiek die een mix brengt van mode, design, kunst en accessoires. Met namen als Elvis Pompilio, Christian Wijnants, Véronique Leroy, Filles à Papa, Carine Gilson, Le Fabuleux Marcel de Bruxelles, Olivia Hainaut, Isabelle Lenfant, Karolien Verstraeten, Noë by Ketch'Up, deFact Studio, Stefan Meuwissen, Idiz Bogam en Technique Indiscrète oogt het lijstje van deelnemers bepaald indrukwekkend.

 

Bezoekers zullen er alles kunnen kopen: niet alleen de originele ontwerpen, maar zelfs de decoratie en de prestentatiemeubelen. De tijdelijke winkel wordt uitgebaat door DSGRMRKT, het designplatform van fashionista's Kim Vandeloo en Marie Rijken.

 

Belgische 'promenade'

Een en ander kadert in een groots opgezette promotie van Belgisch design in de brede zin van het woord. Zo organiseert Maasmechelen Village tegelijk ook tentoonstellingen rond hedendaagse designers als Monsieur Tricot, Alex Schrijvers en Bettina Helewaut en een groots opgezette expo rond de geschiedenis en het ambacht van lederwarenfabrikant Delvaux.

 

Ook de bestaande grote namen uit de Belgische fashionwereld worden niet vergeten: zo is voor de Belgische modehuizen die in Maasmechelen Village al aanwezig zijn, een heuse 'Belgische promenade' uitgestippeld. Voor Essentiel, Scapa, River Woods, Sarah Pacini, Stijn Helsen, Kipling en Neuhaus dé gelegenheid om hun producten voor te stellen, hun knowhow te belichten en hun erfgoed te delen met de bezoekers.

 

Grote designfamilie

"Mode in België, dat zijn sterke concepten, kwaliteitsproducten, tal van jonge talenten en een bijzondere identiteit die zeer gewaardeerd is door de modewereld", zegt Didier Vervaeren, die als artistiek directeur samen met Axelle Red het hele evenement in goede banen zal leiden.

 

"Van een stuk kleding tot een accessoire over voorwerpen en ideeën, mode is veel meer dan alleen een garderobe. Vandaar de zin om een ruimte te bedenken die nauwer aansluit bij de galerij of het rariteitenkabinet om te laten zien hoe groot de familie van het Belgische design wel is", besluit hij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top