Mango aanwezig op Apple TV | RetailDetail

Mango aanwezig op Apple TV

Mango aanwezig op Apple TV

Mango wil blijven pionieren met elektronische handel: het Spaanse modemerk maakt nu ook gebruik van de mogelijkheden van Apple TV.

Filmpjes in 20 talen

De app die Mango voor Apple TV lanceerde, laat de consument toe om op groot scherm de campagenebeelden van het merk te bekijken, alsook om de productcatalogus te doorbladeren en in 20 talen te genieten van filmpjes met de gekozen kleding. Tevens biedt de app de mogelijkheid om favoriete kleding meteen in het virtuele winkelkarretje te leggen. De bestelling kan vervolgens worden afgewerkt via de pc, de tablet of de smartphone.

 

Met de lancering van de app voor Apple TV wil Mango een voorloper blijven op het vlak van elektronische handel. In juni lanceerde het modemerk trouwens ook al zijn toepassing voor de Apple Watch, nadat het enkele maanden voordien ook al de mogelijkheid had geïntroduceerd om met de smartphone favoriete kleding in te scannen via een technologie van beeldherkenning, om die vervolgens online te kunnen kopen.

 

Commerciële aanpak kent succes

De hele aanpak legt Mango geen windeieren. De helft van de virtuele bezoekers komt al via mobiele apps. Vorig jaar zorgden ze ervoor dat al 30 procent van de omzet aan elektronische handel via het mobiele kanaal binnenstroomde.

 

De online verkopen staan momenteel trouwens al voor 9,1 procent van het totale verkoopcijfer van het concern.

 

Mango trok het aantal landen waar het online verkoopt vorig jaar trouwens op met twaalf, zodat de wijzer nu op 76 staat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.