Mango aanwezig op Apple TV

Mango aanwezig op Apple TV

Mango wil blijven pionieren met elektronische handel: het Spaanse modemerk maakt nu ook gebruik van de mogelijkheden van Apple TV.

Filmpjes in 20 talen

De app die Mango voor Apple TV lanceerde, laat de consument toe om op groot scherm de campagenebeelden van het merk te bekijken, alsook om de productcatalogus te doorbladeren en in 20 talen te genieten van filmpjes met de gekozen kleding. Tevens biedt de app de mogelijkheid om favoriete kleding meteen in het virtuele winkelkarretje te leggen. De bestelling kan vervolgens worden afgewerkt via de pc, de tablet of de smartphone.

 

Met de lancering van de app voor Apple TV wil Mango een voorloper blijven op het vlak van elektronische handel. In juni lanceerde het modemerk trouwens ook al zijn toepassing voor de Apple Watch, nadat het enkele maanden voordien ook al de mogelijkheid had geïntroduceerd om met de smartphone favoriete kleding in te scannen via een technologie van beeldherkenning, om die vervolgens online te kunnen kopen.

 

Commerciële aanpak kent succes

De hele aanpak legt Mango geen windeieren. De helft van de virtuele bezoekers komt al via mobiele apps. Vorig jaar zorgden ze ervoor dat al 30 procent van de omzet aan elektronische handel via het mobiele kanaal binnenstroomde.

 

De online verkopen staan momenteel trouwens al voor 9,1 procent van het totale verkoopcijfer van het concern.

 

Mango trok het aantal landen waar het online verkoopt vorig jaar trouwens op met twaalf, zodat de wijzer nu op 76 staat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top