Mango aanwezig op Apple TV

Mango aanwezig op Apple TV

Mango wil blijven pionieren met elektronische handel: het Spaanse modemerk maakt nu ook gebruik van de mogelijkheden van Apple TV.

Filmpjes in 20 talen

De app die Mango voor Apple TV lanceerde, laat de consument toe om op groot scherm de campagenebeelden van het merk te bekijken, alsook om de productcatalogus te doorbladeren en in 20 talen te genieten van filmpjes met de gekozen kleding. Tevens biedt de app de mogelijkheid om favoriete kleding meteen in het virtuele winkelkarretje te leggen. De bestelling kan vervolgens worden afgewerkt via de pc, de tablet of de smartphone.

 

Met de lancering van de app voor Apple TV wil Mango een voorloper blijven op het vlak van elektronische handel. In juni lanceerde het modemerk trouwens ook al zijn toepassing voor de Apple Watch, nadat het enkele maanden voordien ook al de mogelijkheid had geïntroduceerd om met de smartphone favoriete kleding in te scannen via een technologie van beeldherkenning, om die vervolgens online te kunnen kopen.

 

Commerciële aanpak kent succes

De hele aanpak legt Mango geen windeieren. De helft van de virtuele bezoekers komt al via mobiele apps. Vorig jaar zorgden ze ervoor dat al 30 procent van de omzet aan elektronische handel via het mobiele kanaal binnenstroomde.

 

De online verkopen staan momenteel trouwens al voor 9,1 procent van het totale verkoopcijfer van het concern.

 

Mango trok het aantal landen waar het online verkoopt vorig jaar trouwens op met twaalf, zodat de wijzer nu op 76 staat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Back to top