Mango dankt sterke omzetstijging aan boom in online verkoop

Mango dankt sterke omzetstijging aan boom in online verkoop

Het voorbije boekjaar zag de Spaanse modeketen Mango haar omzet met meer dan 9% groeien ten opzichte van een jaar eerder. Dat had ze voor een groot stuk te danken aan de sterke stijging van de online verkoop.

"Blijven investeren in online diensten"

De totale omzet van Mango groeide het voorbije boekjaar met 9,3% naar 2 miljard euro. In het thuisland Spanje ging de omzet de hoogte in met 16% naar 375 miljoen euro, in de rest van Europa was er een groei van 4% naar 843 miljoen euro en in de rest van de wereld kwam de omzet uit op 797 miljoen euro, een stijging van 12%. Ondanks de groei van de omzet daalde de nettowinst wel met 14% naar 77,8 miljoen euro.

 

De webomzet groeide met maar liefst 48% naar 183 miljoen euro: de online verkoop is daarmee al goed voor bijna een tiende van de totale omzet van het modebedrijf. Vorig jaar begon Mango met de online verkoop op 12 nieuwe markten, waaronder Colombia en Australië. Het bedrijf lanceerde daarnaast ook een app, waardoor het aantal bezoeken en de omzet via de mobiele site verdubbelden.

 

"We zullen blijven investeren in de verbetering van onze online diensten," zei vicevoorzitter Jonathan Andic in een persverklaring. "De ontwikkeling van onze mobiele app en onze website heeft geleid tot online verkoop in 76 landen. Ons doel voor 2015 is om onze diensten uit te breiden naar andere landen, zij het direct of via lokale partners."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top