Mango dankt sterke omzetstijging aan boom in online verkoop

Mango dankt sterke omzetstijging aan boom in online verkoop

Het voorbije boekjaar zag de Spaanse modeketen Mango haar omzet met meer dan 9% groeien ten opzichte van een jaar eerder. Dat had ze voor een groot stuk te danken aan de sterke stijging van de online verkoop.

"Blijven investeren in online diensten"

De totale omzet van Mango groeide het voorbije boekjaar met 9,3% naar 2 miljard euro. In het thuisland Spanje ging de omzet de hoogte in met 16% naar 375 miljoen euro, in de rest van Europa was er een groei van 4% naar 843 miljoen euro en in de rest van de wereld kwam de omzet uit op 797 miljoen euro, een stijging van 12%. Ondanks de groei van de omzet daalde de nettowinst wel met 14% naar 77,8 miljoen euro.

 

De webomzet groeide met maar liefst 48% naar 183 miljoen euro: de online verkoop is daarmee al goed voor bijna een tiende van de totale omzet van het modebedrijf. Vorig jaar begon Mango met de online verkoop op 12 nieuwe markten, waaronder Colombia en Australië. Het bedrijf lanceerde daarnaast ook een app, waardoor het aantal bezoeken en de omzet via de mobiele site verdubbelden.

 

"We zullen blijven investeren in de verbetering van onze online diensten," zei vicevoorzitter Jonathan Andic in een persverklaring. "De ontwikkeling van onze mobiele app en onze website heeft geleid tot online verkoop in 76 landen. Ons doel voor 2015 is om onze diensten uit te breiden naar andere landen, zij het direct of via lokale partners."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top