Mango gaat "family stores" uitrollen | RetailDetail

Mango gaat "family stores" uitrollen

Mango gaat "family stores" uitrollen

De Spaanse modegroep Mango wil zijn verschillende lijnen onder één dak presenteren in heuse megastores. Die komen naast de reeds bestaande winkelformules, die vooral in de steden gevestigd zijn. Bedoeling is de omzet binnen de vijf jaar te verdrievoudigen, zo vertelde vicepresident Daniel Lopez.

Nieuwe formule komt ook naar België

De "family stores" zullen tot 3.000 m² groot zijn en alle collecties van het Spaanse concern aanbieden: naast de damescollectie dus ook de mannenlijn HE by Mango, de accessoirecollectie Mango Touch en de nieuwste kinder-, sport en ondermodelijnen. Mango kondigt voor februari trouwens alweer een nieuwe lijn aan: Violetta, speciaal voor grotere maten.

 

Eind 2014 wil het concern, dat binnen de tien jaar Zara hoopt bij te benen, al zo'n 200 family stores open hebben, vooral in Europa. Voor het einde van dit jaar moeten er al 13 operationeel zijn, waarvan de eerste nog deze maand opengaat in München.

 

Verder staan Barcelona, Bilbao, Parijs en Maastricht op de planning. Ook Luxemburg, Rusland, Italië, Noorwegen, Polen en ook België krijgen zeker zo'n megastore. Voor het project heeft de groep dit jaar een budget van 256 miljoen euro gereserveerd.

 

Doel: 5 miljard euro omzet

"We hebben 2012 afgesloten met een omzet van 1,7 miljard euro. Over vier of vijf jaar wil Mango een jaaromzet halen van 5 miljard", klint Lopez ambitieus. Behalve via organische groei en nieuwe "family stores" wil Mango dat doel ook bereiken door een verdere expansie van de bestaande winkelformules. Zo komen er al zeker drie nieuwe HE by Mango-winkels in Duitsland en vijf nieuwe Mango Kids in Spanje en Duitsland.

 

Mango telt intussen ruim 2.600 vestigingen in 107 landen. De modegroep realiseert 84% van zijn omzet buiten Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.