Mango gaat "family stores" uitrollen | RetailDetail

Mango gaat "family stores" uitrollen

Mango gaat "family stores" uitrollen

De Spaanse modegroep Mango wil zijn verschillende lijnen onder één dak presenteren in heuse megastores. Die komen naast de reeds bestaande winkelformules, die vooral in de steden gevestigd zijn. Bedoeling is de omzet binnen de vijf jaar te verdrievoudigen, zo vertelde vicepresident Daniel Lopez.

Nieuwe formule komt ook naar België

De "family stores" zullen tot 3.000 m² groot zijn en alle collecties van het Spaanse concern aanbieden: naast de damescollectie dus ook de mannenlijn HE by Mango, de accessoirecollectie Mango Touch en de nieuwste kinder-, sport en ondermodelijnen. Mango kondigt voor februari trouwens alweer een nieuwe lijn aan: Violetta, speciaal voor grotere maten.

 

Eind 2014 wil het concern, dat binnen de tien jaar Zara hoopt bij te benen, al zo'n 200 family stores open hebben, vooral in Europa. Voor het einde van dit jaar moeten er al 13 operationeel zijn, waarvan de eerste nog deze maand opengaat in München.

 

Verder staan Barcelona, Bilbao, Parijs en Maastricht op de planning. Ook Luxemburg, Rusland, Italië, Noorwegen, Polen en ook België krijgen zeker zo'n megastore. Voor het project heeft de groep dit jaar een budget van 256 miljoen euro gereserveerd.

 

Doel: 5 miljard euro omzet

"We hebben 2012 afgesloten met een omzet van 1,7 miljard euro. Over vier of vijf jaar wil Mango een jaaromzet halen van 5 miljard", klint Lopez ambitieus. Behalve via organische groei en nieuwe "family stores" wil Mango dat doel ook bereiken door een verdere expansie van de bestaande winkelformules. Zo komen er al zeker drie nieuwe HE by Mango-winkels in Duitsland en vijf nieuwe Mango Kids in Spanje en Duitsland.

 

Mango telt intussen ruim 2.600 vestigingen in 107 landen. De modegroep realiseert 84% van zijn omzet buiten Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.