Mango gaat "family stores" uitrollen

Mango gaat "family stores" uitrollen

De Spaanse modegroep Mango wil zijn verschillende lijnen onder één dak presenteren in heuse megastores. Die komen naast de reeds bestaande winkelformules, die vooral in de steden gevestigd zijn. Bedoeling is de omzet binnen de vijf jaar te verdrievoudigen, zo vertelde vicepresident Daniel Lopez.

Nieuwe formule komt ook naar België

De "family stores" zullen tot 3.000 m² groot zijn en alle collecties van het Spaanse concern aanbieden: naast de damescollectie dus ook de mannenlijn HE by Mango, de accessoirecollectie Mango Touch en de nieuwste kinder-, sport en ondermodelijnen. Mango kondigt voor februari trouwens alweer een nieuwe lijn aan: Violetta, speciaal voor grotere maten.

 

Eind 2014 wil het concern, dat binnen de tien jaar Zara hoopt bij te benen, al zo'n 200 family stores open hebben, vooral in Europa. Voor het einde van dit jaar moeten er al 13 operationeel zijn, waarvan de eerste nog deze maand opengaat in München.

 

Verder staan Barcelona, Bilbao, Parijs en Maastricht op de planning. Ook Luxemburg, Rusland, Italië, Noorwegen, Polen en ook België krijgen zeker zo'n megastore. Voor het project heeft de groep dit jaar een budget van 256 miljoen euro gereserveerd.

 

Doel: 5 miljard euro omzet

"We hebben 2012 afgesloten met een omzet van 1,7 miljard euro. Over vier of vijf jaar wil Mango een jaaromzet halen van 5 miljard", klint Lopez ambitieus. Behalve via organische groei en nieuwe "family stores" wil Mango dat doel ook bereiken door een verdere expansie van de bestaande winkelformules. Zo komen er al zeker drie nieuwe HE by Mango-winkels in Duitsland en vijf nieuwe Mango Kids in Spanje en Duitsland.

 

Mango telt intussen ruim 2.600 vestigingen in 107 landen. De modegroep realiseert 84% van zijn omzet buiten Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5 procent en ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1 procent.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Back to top