Mango gaat "family stores" uitrollen

Mango gaat "family stores" uitrollen

De Spaanse modegroep Mango wil zijn verschillende lijnen onder één dak presenteren in heuse megastores. Die komen naast de reeds bestaande winkelformules, die vooral in de steden gevestigd zijn. Bedoeling is de omzet binnen de vijf jaar te verdrievoudigen, zo vertelde vicepresident Daniel Lopez.

Nieuwe formule komt ook naar België

De "family stores" zullen tot 3.000 m² groot zijn en alle collecties van het Spaanse concern aanbieden: naast de damescollectie dus ook de mannenlijn HE by Mango, de accessoirecollectie Mango Touch en de nieuwste kinder-, sport en ondermodelijnen. Mango kondigt voor februari trouwens alweer een nieuwe lijn aan: Violetta, speciaal voor grotere maten.

 

Eind 2014 wil het concern, dat binnen de tien jaar Zara hoopt bij te benen, al zo'n 200 family stores open hebben, vooral in Europa. Voor het einde van dit jaar moeten er al 13 operationeel zijn, waarvan de eerste nog deze maand opengaat in München.

 

Verder staan Barcelona, Bilbao, Parijs en Maastricht op de planning. Ook Luxemburg, Rusland, Italië, Noorwegen, Polen en ook België krijgen zeker zo'n megastore. Voor het project heeft de groep dit jaar een budget van 256 miljoen euro gereserveerd.

 

Doel: 5 miljard euro omzet

"We hebben 2012 afgesloten met een omzet van 1,7 miljard euro. Over vier of vijf jaar wil Mango een jaaromzet halen van 5 miljard", klint Lopez ambitieus. Behalve via organische groei en nieuwe "family stores" wil Mango dat doel ook bereiken door een verdere expansie van de bestaande winkelformules. Zo komen er al zeker drie nieuwe HE by Mango-winkels in Duitsland en vijf nieuwe Mango Kids in Spanje en Duitsland.

 

Mango telt intussen ruim 2.600 vestigingen in 107 landen. De modegroep realiseert 84% van zijn omzet buiten Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top