Mango gaat met Violeta voor mode met een maatje meer

Mango gaat met Violeta voor mode met een maatje meer

Vanaf half januari kunnen dames met een maatje meer hun hartje ophalen bij Mango. Het Spaanse modemerk lanceert dan de collectie "Violeta by Mango", een lijn speciaal voor vrouwen met een wat voller figuur.

Online én offline te koop vanaf januari

Mango's nieuwe collectie krijgt als slogan "It suits me and I like it" en bevat 400 kledingstukken, van maat 40 tot maat 52. "Violeta by Mango" beleeft haar primeur op het internet vanaf 15 januari, twee dagen later ligt de collectie in "geselecteerde winkels".

 

Mango zal de nieuwe collectie, die "jeugdige mode van topkwaliteit voor elk moment van de dag" belooft, eerst lanceren in Europa. Tegen eind 2014 moet de collectie te koop zijn in een honderdtal winkels. Daarenboven stelt Mango ook heuse Violeta-monobrandstores in het vooruitzicht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top