Mango krijgt nieuwe topdirectie

Mango krijgt nieuwe topdirectie

De Spaanse modegroep Mango krijgt een nieuwe topdirectie: CEO Enric Casa treedt terug, na bijna twintig jaar aan de leiding te hebben gestaan van het bedrijf. Tegelijk kondigt de onderneming de komst van een nieuwe financieel directeur aan.

CEO vertrekt, CFO komt

Het vertrek van de 58-jarige CEO is "ingegeven door persoonlijke motieven", stelt het bedrijf. Hoewel hij zijn operationele taken neerlegt, blijft Casa wel actief in de raad van bestuur. De taken van de afscheidnemende CEO worden in een eerste fase overgenomen door operationeel directeur Carlos Costa en door de nieuwbakken 45-jarige financieel directeur Toni Ruiz.

 

Ruiz komt op 15 februari over van de bouwgroep Leroy-Merlin, waar hij al sinds 1999 aan de slag is. Later wordt wellicht een nieuwe CEO aangesteld, maar wanneer dat zal gebeuren, is niet bekend.

 

Expansie verderzetten

Mango realiseerde in 2013 een omzet van 1,85 miljard euro. Het concern telt 2.731 winkels in 105 landen en stelt meer dan 13.000 mensen tewerk. De ambities van het concern zijn echter nog groter: zo wil het "in elke stad aanwezig zijn". Toch diende Mango recentelijk wat gas terug te nemen: aanvankelijk was het doel om tegen 2017 al een omzet van 4,97 miljard euro te halen, maar dit werd gevoelig bijgesteld tot 3,27 miljard euro.

 

De doelgroep van de keten bestaat uit dames, heren en kinderen. Bij de volwassenen trekt het vooral twintigers en dertigers aan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top