Mango krijgt nieuwe topdirectie

Mango krijgt nieuwe topdirectie

De Spaanse modegroep Mango krijgt een nieuwe topdirectie: CEO Enric Casa treedt terug, na bijna twintig jaar aan de leiding te hebben gestaan van het bedrijf. Tegelijk kondigt de onderneming de komst van een nieuwe financieel directeur aan.

CEO vertrekt, CFO komt

Het vertrek van de 58-jarige CEO is "ingegeven door persoonlijke motieven", stelt het bedrijf. Hoewel hij zijn operationele taken neerlegt, blijft Casa wel actief in de raad van bestuur. De taken van de afscheidnemende CEO worden in een eerste fase overgenomen door operationeel directeur Carlos Costa en door de nieuwbakken 45-jarige financieel directeur Toni Ruiz.

 

Ruiz komt op 15 februari over van de bouwgroep Leroy-Merlin, waar hij al sinds 1999 aan de slag is. Later wordt wellicht een nieuwe CEO aangesteld, maar wanneer dat zal gebeuren, is niet bekend.

 

Expansie verderzetten

Mango realiseerde in 2013 een omzet van 1,85 miljard euro. Het concern telt 2.731 winkels in 105 landen en stelt meer dan 13.000 mensen tewerk. De ambities van het concern zijn echter nog groter: zo wil het "in elke stad aanwezig zijn". Toch diende Mango recentelijk wat gas terug te nemen: aanvankelijk was het doel om tegen 2017 al een omzet van 4,97 miljard euro te halen, maar dit werd gevoelig bijgesteld tot 3,27 miljard euro.

 

De doelgroep van de keten bestaat uit dames, heren en kinderen. Bij de volwassenen trekt het vooral twintigers en dertigers aan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Lichte omzetgroei voor Marie Jo & Co

11/01/2018

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde heeft in 2017 een lichte omzetgroei geboekt tot 208,7 miljoen euro. De retailtak scoorde daarbij een stuk beter deed dan de groothandelsactiviteiten.

Back to top