Mango lanceert ramadan-collectie | RetailDetail

Mango lanceert ramadan-collectie

Mango lanceert ramadan-collectie

De Spaanse modeketen Mango lanceert op 8 juni 2015 een nieuwe collectie die zich zal focussen op Arabische landen en de ramadan. De collectie richt zich vooral op avondkledij en zal enkel te koop zijn in Arabische filialen.

Meerdere lokale collecties

De collectie bestaat onder andere uit tops, lange jurken, tuinbroeken en palazzobroeken, al dan niet versierd met strasstenen. Momenteel zijn al enkele items uit de collectie te koop via de webshop, maar het volledige gamma zal pas te koop zijn vanaf 8 juni, tien dagen voor het begin van de ramadan.

 

Mango zegt zelf dat het al meer dan tien jaar speciale collecties ontwerpt voor de Arabische landen. Ook voor Azië en koude landen worden er regelmatig stukken ontworpen die rekening houden met de plaatselijke cultuur en het klimaat.

 

Mango is niet het enige merk dat een ramadan-collectie heeft: vorig jaar kwam het Amerikaanse DKNY ook op de proppen met een soortgelijk idee. Die kledingstukken werden toen ontworpen door twee bloggers uit het Midden-Oosten en ze waren ook enkel in die regio te koop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.