Mango lanceert ramadan-collectie | RetailDetail

Mango lanceert ramadan-collectie

Mango lanceert ramadan-collectie

De Spaanse modeketen Mango lanceert op 8 juni 2015 een nieuwe collectie die zich zal focussen op Arabische landen en de ramadan. De collectie richt zich vooral op avondkledij en zal enkel te koop zijn in Arabische filialen.

Meerdere lokale collecties

De collectie bestaat onder andere uit tops, lange jurken, tuinbroeken en palazzobroeken, al dan niet versierd met strasstenen. Momenteel zijn al enkele items uit de collectie te koop via de webshop, maar het volledige gamma zal pas te koop zijn vanaf 8 juni, tien dagen voor het begin van de ramadan.

 

Mango zegt zelf dat het al meer dan tien jaar speciale collecties ontwerpt voor de Arabische landen. Ook voor Azië en koude landen worden er regelmatig stukken ontworpen die rekening houden met de plaatselijke cultuur en het klimaat.

 

Mango is niet het enige merk dat een ramadan-collectie heeft: vorig jaar kwam het Amerikaanse DKNY ook op de proppen met een soortgelijk idee. Die kledingstukken werden toen ontworpen door twee bloggers uit het Midden-Oosten en ze waren ook enkel in die regio te koop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.