Mango maakt fast fashion nog sneller

Mango maakt fast fashion nog sneller

De Spaanse modeketen Mango gaat zijn collecties nog sneller wisselen. Om de modetrends te kunnen volgen, wil de keten zijn collecties in de winkels en online elke twee weken wisselen. De nieuwe strategie gaat van start met de volgende lente- en zomercollectie.

Nieuwe marketing

Omdat het sneller wisselen van collecties ook snellere communicatie inhoudt, wordt de hele marketingstrategie ook omgegooid. Zo gaat Mango stoppen met het maken van een papieren catalogus, om voornamelijk online sneller te kunnen inspelen op de nieuwe trends.


Daarnaast zal er elke maand een nieuwe reclamecampagne komen, die inspeelt op de huidige trends. Er zal bovendien meer aandacht komen voor e-commerce. Momenteel bedraagt dat segment 10 procent van de totale omzet, maar de online verkoop moet de komende jaren een belangrijker aandeel krijgen.


Mango werd in 1984 opgericht en heeft momenteel ongeveer 2.700 winkels in 109 landen. Het heeft al sinds 2000 een eigen online winkel en het heeft steeds sterk ingezet op omnichannel, waarbij het onder andere zijn mobiele apps regelmatig een update geeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Back to top