Mango maakt fast fashion nog sneller | RetailDetail

Mango maakt fast fashion nog sneller

Mango maakt fast fashion nog sneller

De Spaanse modeketen Mango gaat zijn collecties nog sneller wisselen. Om de modetrends te kunnen volgen, wil de keten zijn collecties in de winkels en online elke twee weken wisselen. De nieuwe strategie gaat van start met de volgende lente- en zomercollectie.

Nieuwe marketing

Omdat het sneller wisselen van collecties ook snellere communicatie inhoudt, wordt de hele marketingstrategie ook omgegooid. Zo gaat Mango stoppen met het maken van een papieren catalogus, om voornamelijk online sneller te kunnen inspelen op de nieuwe trends.


Daarnaast zal er elke maand een nieuwe reclamecampagne komen, die inspeelt op de huidige trends. Er zal bovendien meer aandacht komen voor e-commerce. Momenteel bedraagt dat segment 10 procent van de totale omzet, maar de online verkoop moet de komende jaren een belangrijker aandeel krijgen.


Mango werd in 1984 opgericht en heeft momenteel ongeveer 2.700 winkels in 109 landen. Het heeft al sinds 2000 een eigen online winkel en het heeft steeds sterk ingezet op omnichannel, waarbij het onder andere zijn mobiele apps regelmatig een update geeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.