Mango maakt fast fashion nog sneller | RetailDetail

Mango maakt fast fashion nog sneller

Mango maakt fast fashion nog sneller

De Spaanse modeketen Mango gaat zijn collecties nog sneller wisselen. Om de modetrends te kunnen volgen, wil de keten zijn collecties in de winkels en online elke twee weken wisselen. De nieuwe strategie gaat van start met de volgende lente- en zomercollectie.

Nieuwe marketing

Omdat het sneller wisselen van collecties ook snellere communicatie inhoudt, wordt de hele marketingstrategie ook omgegooid. Zo gaat Mango stoppen met het maken van een papieren catalogus, om voornamelijk online sneller te kunnen inspelen op de nieuwe trends.


Daarnaast zal er elke maand een nieuwe reclamecampagne komen, die inspeelt op de huidige trends. Er zal bovendien meer aandacht komen voor e-commerce. Momenteel bedraagt dat segment 10 procent van de totale omzet, maar de online verkoop moet de komende jaren een belangrijker aandeel krijgen.


Mango werd in 1984 opgericht en heeft momenteel ongeveer 2.700 winkels in 109 landen. Het heeft al sinds 2000 een eigen online winkel en het heeft steeds sterk ingezet op omnichannel, waarbij het onder andere zijn mobiele apps regelmatig een update geeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.