Mango maakt fast fashion nog sneller

Mango maakt fast fashion nog sneller

De Spaanse modeketen Mango gaat zijn collecties nog sneller wisselen. Om de modetrends te kunnen volgen, wil de keten zijn collecties in de winkels en online elke twee weken wisselen. De nieuwe strategie gaat van start met de volgende lente- en zomercollectie.

Nieuwe marketing

Omdat het sneller wisselen van collecties ook snellere communicatie inhoudt, wordt de hele marketingstrategie ook omgegooid. Zo gaat Mango stoppen met het maken van een papieren catalogus, om voornamelijk online sneller te kunnen inspelen op de nieuwe trends.


Daarnaast zal er elke maand een nieuwe reclamecampagne komen, die inspeelt op de huidige trends. Er zal bovendien meer aandacht komen voor e-commerce. Momenteel bedraagt dat segment 10 procent van de totale omzet, maar de online verkoop moet de komende jaren een belangrijker aandeel krijgen.


Mango werd in 1984 opgericht en heeft momenteel ongeveer 2.700 winkels in 109 landen. Het heeft al sinds 2000 een eigen online winkel en het heeft steeds sterk ingezet op omnichannel, waarbij het onder andere zijn mobiele apps regelmatig een update geeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Back to top