Marco Picone verlaat Benetton | RetailDetail

Marco Picone verlaat Benetton

Marco Picone verlaat Benetton

De Italiaanse modereus Benetton is zijn manager kwijt: Marco Picone heeft het bedrijf verlaten. Zijn vertrek is volgens het modebedrijf het gevolg van een reorganisatie die in november van vorig jaar werd aangekondigd.

Reorganisatie

Die reorganisatie houdt in dat het bedrijf vanaf 2015 zal opgesplitst worden in drie aparte divisies voor merken, vastgoed en industrie. Marco Picone was binnen Benetton verantwoordelijk voor kledinglijn United Colors of Benetton. Zijn taken worden voorlopig overgenomen door CEO Marco Airoldi.

 

Benetton is begonnen aan de reorganisatie om de verliezen terug te dringen en zijn voormalige positie op de markt terug te krijgen. Het merk heeft wereldwijd 6.500 winkels in 120 landen en was twintig jaar geleden een grote naam in de mode. Het werd vooral bekend dankzij enkele reclamecampagnes.

 

In 2012 haalde de familie Benetton het bedrijf van de beurs, waarvoor het een bedrag van 276,6 miljoen euro betaalde. Dat deed het in een poging om de marktwaarde te waarborgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top