Marks & Spencer denkt aan overnames voor modeafdeling

Marks & Spencer denkt aan overnames voor modeafdeling

Marc Bolland, CEO bij de Britse winkelketen Marks & Spencer, heeft laten uitschijnen dat de keten bekijkt of het andere modebedrijven kan overnemen, om zo de verkoop binnen Marks & Spencer opnieuw aan te zwengelen.

House of brands

Volgens interne bronnen zou Bolland daarbij denken aan verschillende niche moderetailers. Het zou de eerste keer zijn dat externe merken deel worden van de modeafdeling van Marks & Spencer. Een merk als The White Company, een luxemerk dat mode- en interieurartikelen verkoopt, wordt door de bronnen naar voor geschoven als mogelijke aankoop.


Met de aankoop van meerdere merken wil Bolland een 'house of brands' creëren. Zo hoopt hij vrouwen terug naar de winkels te lokken, wat ook een positief effect moet hebben op eigen merken zoals Autograph en Per Una.


Het is echter maar de vraag of het plan van Bolland bijval vindt bij de raad van bestuur. Marks & Spencer is immers nog maar pas aan de slag met een nieuwe kledingstrategie onder leiding van Steve Rowe, het nieuwe hoofd van de kleding- en interieurafdeling.


Bij Marks & Spencer worden al langer pogingen gedaan om de verkoop van kleding, vooral dan de damescollecties, terug op peil te brengen. De omzet van die afdeling is immers al jaren in dalende lijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Back to top