Marks & Spencer denkt aan overnames voor modeafdeling | RetailDetail

Marks & Spencer denkt aan overnames voor modeafdeling

Marks & Spencer denkt aan overnames voor modeafdeling

Marc Bolland, CEO bij de Britse winkelketen Marks & Spencer, heeft laten uitschijnen dat de keten bekijkt of het andere modebedrijven kan overnemen, om zo de verkoop binnen Marks & Spencer opnieuw aan te zwengelen.

House of brands

Volgens interne bronnen zou Bolland daarbij denken aan verschillende niche moderetailers. Het zou de eerste keer zijn dat externe merken deel worden van de modeafdeling van Marks & Spencer. Een merk als The White Company, een luxemerk dat mode- en interieurartikelen verkoopt, wordt door de bronnen naar voor geschoven als mogelijke aankoop.


Met de aankoop van meerdere merken wil Bolland een 'house of brands' creëren. Zo hoopt hij vrouwen terug naar de winkels te lokken, wat ook een positief effect moet hebben op eigen merken zoals Autograph en Per Una.


Het is echter maar de vraag of het plan van Bolland bijval vindt bij de raad van bestuur. Marks & Spencer is immers nog maar pas aan de slag met een nieuwe kledingstrategie onder leiding van Steve Rowe, het nieuwe hoofd van de kleding- en interieurafdeling.


Bij Marks & Spencer worden al langer pogingen gedaan om de verkoop van kleding, vooral dan de damescollecties, terug op peil te brengen. De omzet van die afdeling is immers al jaren in dalende lijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.