Markt zwangerschapskledij dikt 2 procent per jaar aan | RetailDetail

Markt zwangerschapskledij dikt 2 procent per jaar aan

Markt zwangerschapskledij dikt 2 procent per jaar aan

De wereldwijde verkoop van zwangerschapskleding zal tot 2019 met 2,1% per jaar toenemen. De vooruitgang wordt vooral in landen als India gerealiseerd. Rijkere centra kampen daarentegen met laagterecords in nieuwe zwangerschappen.

Meer kledij voor buitenshuis werkende vrouwen

In het rapport Global Maternity Wear Market 2015-2019 merkt het bureau Research and Markets enkele trends op. Een eerste is het feit dat steeds meer toekomstige moeders een job buitenshuis hebben, waardoor ze comfortabele kleding verkiezen die ze ook op het werk kunnen dragen.

 

Belangrijk daarbij is ook dat heel wat vrouwen zo lang mogelijk aan de slag willen blijven, vooral dan in landen zoals de VS en het Verenigd Koninkrijk. Dit betekent dat er kledij beschikbaar moet zijn voor alle stadia van de zwangerschap. Zwangerschapskledij die aangepast is om mee te werken of zich te ontspannen, was in 2014 trouwens goed voor zowat de helft van de globale omzet aan zwangerschapskledij.

 

Bolle buik mag gezien worden

Een andere trend is de voorkeur voor nauw zittende zwangerschapskleding, die de vorm van het lichaam volgt. Het bollend buikje moet niet verborgen worden.

 

Ten slotte willen zwangere vrouwen vooral natuurlijke stoffen, om de gezondheid van hun baby niet in het gedrang te brengen. Chemische producten worden zoveel mogelijk gemeden. Een producent als Boob Design speelt hierop in door 82% van zijn zwangerschapskledij van natuurlijk katoen te maken.

 

De belangrijkste producenten op de wereldmarkt zijn volgens het rapport Amoralia, Destination Maternity, Envie de Fraises, Isabella Oliver en Mothercare. Andere goede verkopers zijn Arcadia, JoJo Maman Bébé, Mamas & Papas, The Gap, Triumph Apparel, Ripe Maternity, Thyme Maternity en Mom & Me.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top