Markt zwangerschapskledij dikt 2 procent per jaar aan

Markt zwangerschapskledij dikt 2 procent per jaar aan

De wereldwijde verkoop van zwangerschapskleding zal tot 2019 met 2,1% per jaar toenemen. De vooruitgang wordt vooral in landen als India gerealiseerd. Rijkere centra kampen daarentegen met laagterecords in nieuwe zwangerschappen.

Meer kledij voor buitenshuis werkende vrouwen

In het rapport Global Maternity Wear Market 2015-2019 merkt het bureau Research and Markets enkele trends op. Een eerste is het feit dat steeds meer toekomstige moeders een job buitenshuis hebben, waardoor ze comfortabele kleding verkiezen die ze ook op het werk kunnen dragen.

 

Belangrijk daarbij is ook dat heel wat vrouwen zo lang mogelijk aan de slag willen blijven, vooral dan in landen zoals de VS en het Verenigd Koninkrijk. Dit betekent dat er kledij beschikbaar moet zijn voor alle stadia van de zwangerschap. Zwangerschapskledij die aangepast is om mee te werken of zich te ontspannen, was in 2014 trouwens goed voor zowat de helft van de globale omzet aan zwangerschapskledij.

 

Bolle buik mag gezien worden

Een andere trend is de voorkeur voor nauw zittende zwangerschapskleding, die de vorm van het lichaam volgt. Het bollend buikje moet niet verborgen worden.

 

Ten slotte willen zwangere vrouwen vooral natuurlijke stoffen, om de gezondheid van hun baby niet in het gedrang te brengen. Chemische producten worden zoveel mogelijk gemeden. Een producent als Boob Design speelt hierop in door 82% van zijn zwangerschapskledij van natuurlijk katoen te maken.

 

De belangrijkste producenten op de wereldmarkt zijn volgens het rapport Amoralia, Destination Maternity, Envie de Fraises, Isabella Oliver en Mothercare. Andere goede verkopers zijn Arcadia, JoJo Maman Bébé, Mamas & Papas, The Gap, Triumph Apparel, Ripe Maternity, Thyme Maternity en Mom & Me.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Vzw Terre wil snel naar vijf Factory Shops

01/12/2017

De vzw Terre heeft deze week in Anderlecht een tweede Brusselse Factory Shop geopend, waar ze tweedehands kleding verkoopt die hzet verzamelt via containers over het hele land. De vzw wil nu snel uitbreiden in de hoofdstad.

Back to top