Markt zwangerschapskledij dikt 2 procent per jaar aan | RetailDetail

Markt zwangerschapskledij dikt 2 procent per jaar aan

Markt zwangerschapskledij dikt 2 procent per jaar aan

De wereldwijde verkoop van zwangerschapskleding zal tot 2019 met 2,1% per jaar toenemen. De vooruitgang wordt vooral in landen als India gerealiseerd. Rijkere centra kampen daarentegen met laagterecords in nieuwe zwangerschappen.

Meer kledij voor buitenshuis werkende vrouwen

In het rapport Global Maternity Wear Market 2015-2019 merkt het bureau Research and Markets enkele trends op. Een eerste is het feit dat steeds meer toekomstige moeders een job buitenshuis hebben, waardoor ze comfortabele kleding verkiezen die ze ook op het werk kunnen dragen.

 

Belangrijk daarbij is ook dat heel wat vrouwen zo lang mogelijk aan de slag willen blijven, vooral dan in landen zoals de VS en het Verenigd Koninkrijk. Dit betekent dat er kledij beschikbaar moet zijn voor alle stadia van de zwangerschap. Zwangerschapskledij die aangepast is om mee te werken of zich te ontspannen, was in 2014 trouwens goed voor zowat de helft van de globale omzet aan zwangerschapskledij.

 

Bolle buik mag gezien worden

Een andere trend is de voorkeur voor nauw zittende zwangerschapskleding, die de vorm van het lichaam volgt. Het bollend buikje moet niet verborgen worden.

 

Ten slotte willen zwangere vrouwen vooral natuurlijke stoffen, om de gezondheid van hun baby niet in het gedrang te brengen. Chemische producten worden zoveel mogelijk gemeden. Een producent als Boob Design speelt hierop in door 82% van zijn zwangerschapskledij van natuurlijk katoen te maken.

 

De belangrijkste producenten op de wereldmarkt zijn volgens het rapport Amoralia, Destination Maternity, Envie de Fraises, Isabella Oliver en Mothercare. Andere goede verkopers zijn Arcadia, JoJo Maman Bébé, Mamas & Papas, The Gap, Triumph Apparel, Ripe Maternity, Thyme Maternity en Mom & Me.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.