Martyn Bowen nieuwe EMEA-directeur voor Puma

Martyn Bowen nieuwe EMEA-directeur voor Puma

Het Duitse sportkledingmerk Puma heeft Martyn Bowen, vroeger een professioneel atleet, aangeduid als nieuwe managing director voor de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika. Hij vervangt in die positie Volfango Bondi, die het bedrijf verlaat.

Twintig jaar bij Puma

Bowen kan met zijn twintig jaar bij Puma een meubelstuk van het bedrijf genoemd worden. Eerder bekleedde hij er al verschillende functies, zoals exportmanager van Oost-Europa, managing director van Oostenrijk en managing director van Oost-Europa.


Met de aanstelling van Bowen als directeur voor de hele EMEA-regio hoopt Puma dat er efficiënter gewerkt wordt tussen de verschillende regio's en de respectievelijke sales teams. Volfango Bondi, die sinds 2013 in functie was als manager voor Europa, heeft met onmiddellijke ingang besloten om het bedrijf te verlaten.

 

Onlangs liet Kering, het Franse moederbedrijf van Puma, nog weten dat het merk in het eerste kwartaal van 2015 een omzet van 825 miljoen euro had gehaald, goed voor een stijging van 13 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top