Martyn Bowen nieuwe EMEA-directeur voor Puma | RetailDetail

Martyn Bowen nieuwe EMEA-directeur voor Puma

Martyn Bowen nieuwe EMEA-directeur voor Puma

Het Duitse sportkledingmerk Puma heeft Martyn Bowen, vroeger een professioneel atleet, aangeduid als nieuwe managing director voor de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika. Hij vervangt in die positie Volfango Bondi, die het bedrijf verlaat.

Twintig jaar bij Puma

Bowen kan met zijn twintig jaar bij Puma een meubelstuk van het bedrijf genoemd worden. Eerder bekleedde hij er al verschillende functies, zoals exportmanager van Oost-Europa, managing director van Oostenrijk en managing director van Oost-Europa.


Met de aanstelling van Bowen als directeur voor de hele EMEA-regio hoopt Puma dat er efficiënter gewerkt wordt tussen de verschillende regio's en de respectievelijke sales teams. Volfango Bondi, die sinds 2013 in functie was als manager voor Europa, heeft met onmiddellijke ingang besloten om het bedrijf te verlaten.

 

Onlangs liet Kering, het Franse moederbedrijf van Puma, nog weten dat het merk in het eerste kwartaal van 2015 een omzet van 825 miljoen euro had gehaald, goed voor een stijging van 13 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.