Mer du Nord komt weer boven water

Mer du Nord komt weer boven water

Na een gerechtelijke reorganisatie vorig jaar heropent Mer du Nord dankzij een Franse investeerder niet alleen zijn zeven winkels maar krijgt het er ook nog drie nieuwe bij. Het Belgische modelabel werkt meteen ook aan nieuwe collecties.

Nog dit jaar ook in Antwerpen, Brugge en Knokke

Mer du Nord maakt dan toch een doorstart. Redder van dienst is de Franse ondernemer Pascal Yefet (36), eigenaar van een tiental ready-to-wear-boetieks 'Les Bourgeoises' (onder meer in Brussel, Kortrijk en Leuven). "We gaan Mer du Nord opnieuw doen opleven en de identiteit van het merk herstellen", belooft hij.

 

"Ik breng veel tijd door in de shops omdat ik het belangrijk vind om als merk steeds in contact te staan met de klanten. Hun noden willen we beantwoorden. En dat gaan we doen door elk seizoen stijlvolle en kwalitatieve collecties uit te brengen, de bestaande Mer du Nord-shops te garanderen en er enkele nieuwe te openen."

 

Naast zijn bestaande boetieks in Hasselt, Gent, Leuven, Aalst, Kortrijk, Wavre en Waterloo opent Mer du Nord nog dit jaar nieuwe winkels in Brugge, Antwerpen en Knokke.

 

Made in Europe

Pascal Yefet kondigt meteen ook een nieuwe collectie aan voor maart: "We zijn nu volop aan het werken aan de nieuwste zomercollectie voor het nieuwe Mer du Nord, zonder het DNA van het merk te verloochenen."

 

De productie zal gebeuren in Portugal Italië en Frankrijk. Yefet wil naar eigen zeggen "100% kwaliteit garanderen. Dat vraagt veel tijd en energie, de productie dichter bij huis houden vergemakkelijkt dit. Ook kan het merk zo heel snel inspelen op de wensen van de klant."

 

Daarmee komt hopelijk een eind aan een zwarte periode voor het Belgische modehuis, dat in augustus vorig jaar -  een jaar na zijn 25ste verjaardag - de boeken moest neerleggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top