Mer du Nord komt weer boven water | RetailDetail

Mer du Nord komt weer boven water

Mer du Nord komt weer boven water

Na een gerechtelijke reorganisatie vorig jaar heropent Mer du Nord dankzij een Franse investeerder niet alleen zijn zeven winkels maar krijgt het er ook nog drie nieuwe bij. Het Belgische modelabel werkt meteen ook aan nieuwe collecties.

Nog dit jaar ook in Antwerpen, Brugge en Knokke

Mer du Nord maakt dan toch een doorstart. Redder van dienst is de Franse ondernemer Pascal Yefet (36), eigenaar van een tiental ready-to-wear-boetieks 'Les Bourgeoises' (onder meer in Brussel, Kortrijk en Leuven). "We gaan Mer du Nord opnieuw doen opleven en de identiteit van het merk herstellen", belooft hij.

 

"Ik breng veel tijd door in de shops omdat ik het belangrijk vind om als merk steeds in contact te staan met de klanten. Hun noden willen we beantwoorden. En dat gaan we doen door elk seizoen stijlvolle en kwalitatieve collecties uit te brengen, de bestaande Mer du Nord-shops te garanderen en er enkele nieuwe te openen."

 

Naast zijn bestaande boetieks in Hasselt, Gent, Leuven, Aalst, Kortrijk, Wavre en Waterloo opent Mer du Nord nog dit jaar nieuwe winkels in Brugge, Antwerpen en Knokke.

 

Made in Europe

Pascal Yefet kondigt meteen ook een nieuwe collectie aan voor maart: "We zijn nu volop aan het werken aan de nieuwste zomercollectie voor het nieuwe Mer du Nord, zonder het DNA van het merk te verloochenen."

 

De productie zal gebeuren in Portugal Italië en Frankrijk. Yefet wil naar eigen zeggen "100% kwaliteit garanderen. Dat vraagt veel tijd en energie, de productie dichter bij huis houden vergemakkelijkt dit. Ook kan het merk zo heel snel inspelen op de wensen van de klant."

 

Daarmee komt hopelijk een eind aan een zwarte periode voor het Belgische modehuis, dat in augustus vorig jaar -  een jaar na zijn 25ste verjaardag - de boeken moest neerleggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.