Michael Kors overtreft de (negatieve) verwachtingen

Michael Kors overtreft de (negatieve) verwachtingen

Modebedrijf Michael Kors heeft in het voorbije kwartaal de verwachtingen van analisten overtroffen. De vergelijkbare omzet ging ten opzichte van een jaar geleden dan wel sterk naar beneden, toch was de daling minder stijl dan verwacht.

Dalende winst

De totale omzet van Michael Kors kwam in het tweede kwartaal uit op 1,13 miljard dollar (1,04 miljard euro). Dat is een stijging van 6,9 procent ten opzichte van een jaar eerder. Zonder wisselkoerseffecten was er zelfs sprake van een groei van 12,3 procent.


De netto-omzet van de retailverkopen ging ook omhoog met 7,5 procent, maar op vergelijkbare basis was daar sprake van een daling van 8,5 procent. Analisten hadden echter een daling van 8,9 procent voorspeld. De stijging van de totale retailomzet was te danken aan de opening van een pak nieuwe winkels.


Ook de winst is in dalende lijn: die viel van 207 miljoen dollar (190 miljoen euro) terug naar 193,1 miljoen dollar (177 miljoen euro). Michael Kors verwacht voor het volledige jaar een omzet tussen 4,6 en 4,65 miljard dollar (4,2 tot 4,26 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top