Moda Operandi haalt 20 miljoen dollar investeringen binnen

Moda Operandi haalt 20 miljoen dollar investeringen binnen

De luxemodewebshop Mode Operandi heeft tijdens een financieringsronde een bedrag van 20 miljoen dollar (15 miljoen euro) opgehaald. Daarmee wil het onder andere investeren in een nieuwe website en in de uitbouw van de mobiele tak.

Investeren in nieuwe website

Eerder hadden verschillende investeerders al 77 miljoen dollar (56 miljoen euro) in het Amerikaanse bedrijf geïnvesteerd. De 20 miljoen dollar die nu werden opgehaald, kwamen vooral van bestaande investeerders, zoals LVMH. Het bedrijf wil in het derde kwartaal van 2014 met een nieuwe site op de proppen komen en het wil daarnaast ook mobiel shoppen verbeteren.

 

Via Moda Operandi kunnen consumenten kledij vrijwel rechtstreeks van de catwalk bestellen, maar sinds kort kunnen er ook gewone seizoensgebonden outfits besteld worden. "Outfits rechtstreeks van de catwalk bestellen blijft ons DNA, maar we willen onze consument zo uitgebreid mogelijk bedienen," aldus CEO Deborah Nicodemus.

 

Vorig jaar steeg de omzet van Moda Operandi, opgericht in 2010, met maar liefst 130 procent en nu verwacht Nicodemus een omzetgroei van opnieuw 78 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

18/12/2017

Zalando heeft met zijn "Order Exchange Service" een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in één stap een kledingstuk terugsturen en het in een andere maat geleverd krijgen.

COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Back to top