Moda Operandi haalt 20 miljoen dollar investeringen binnen | RetailDetail

Moda Operandi haalt 20 miljoen dollar investeringen binnen

Moda Operandi haalt 20 miljoen dollar investeringen binnen

De luxemodewebshop Mode Operandi heeft tijdens een financieringsronde een bedrag van 20 miljoen dollar (15 miljoen euro) opgehaald. Daarmee wil het onder andere investeren in een nieuwe website en in de uitbouw van de mobiele tak.

Investeren in nieuwe website

Eerder hadden verschillende investeerders al 77 miljoen dollar (56 miljoen euro) in het Amerikaanse bedrijf geïnvesteerd. De 20 miljoen dollar die nu werden opgehaald, kwamen vooral van bestaande investeerders, zoals LVMH. Het bedrijf wil in het derde kwartaal van 2014 met een nieuwe site op de proppen komen en het wil daarnaast ook mobiel shoppen verbeteren.

 

Via Moda Operandi kunnen consumenten kledij vrijwel rechtstreeks van de catwalk bestellen, maar sinds kort kunnen er ook gewone seizoensgebonden outfits besteld worden. "Outfits rechtstreeks van de catwalk bestellen blijft ons DNA, maar we willen onze consument zo uitgebreid mogelijk bedienen," aldus CEO Deborah Nicodemus.

 

Vorig jaar steeg de omzet van Moda Operandi, opgericht in 2010, met maar liefst 130 procent en nu verwacht Nicodemus een omzetgroei van opnieuw 78 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.