Modeketen Manoukian verdwijnt in 2014 | RetailDetail

Modeketen Manoukian verdwijnt in 2014

Modeketen Manoukian verdwijnt in 2014

Het Franse kledingmerk Manoukian verdwijnt. De Frans-Amerikaanse eigenaar BCBG Max Azria gaat het in 2014 opdoeken, zei vakbondsman Arnaud Pichot in een gesprek met het persagentschap AFP. Ook worden in Frankrijk 175 arbeidsplaatsen geschrapt.

Al jarenlang aan het reorganiseren

Het merk waaraan stichter Alain Manoukian in 1973 zijn naam leende, is de jongste jaren op de sukkel. Het gamma slaat steeds minder aan. In 2009 verloor het bedrijf om die reden nog een belangrijk contract bij Carrefour.


BCBG Max Azria, dat het merk in 2005 kocht, voert dan ook al drie jaar een reorganisatie door. Als onderdeel daarvan worden opnieuw 175 arbeidsplaatsen geschrapt in de 84 winkels en bij het distributiecentrum van de groep in Frankrijk.  Eind vorig jaar bevatte de loonlijst nog 655 namen, een jaar eerder waren het er zelfs nog 837.


Winkelpunten worden gesloten

Tegelijk bekijkt het bedrijf de mogelijkheden om de huurcontracten te laten overnemen door andere merken. Ook het personeel dat in de betrokken winkels werkt, zou dan door de nieuwe  huurders in dienst genomen kunnen worden.


Manoukian heeft naast Frankrijk ook nog verkooppunten in België, Duitsland, Zwitserland en Spanje. In België telt de keten winkels in Brugge, Brussel, Aywaille en Waver.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.