Modeketen Manoukian verdwijnt in 2014

Modeketen Manoukian verdwijnt in 2014

Het Franse kledingmerk Manoukian verdwijnt. De Frans-Amerikaanse eigenaar BCBG Max Azria gaat het in 2014 opdoeken, zei vakbondsman Arnaud Pichot in een gesprek met het persagentschap AFP. Ook worden in Frankrijk 175 arbeidsplaatsen geschrapt.

Al jarenlang aan het reorganiseren

Het merk waaraan stichter Alain Manoukian in 1973 zijn naam leende, is de jongste jaren op de sukkel. Het gamma slaat steeds minder aan. In 2009 verloor het bedrijf om die reden nog een belangrijk contract bij Carrefour.


BCBG Max Azria, dat het merk in 2005 kocht, voert dan ook al drie jaar een reorganisatie door. Als onderdeel daarvan worden opnieuw 175 arbeidsplaatsen geschrapt in de 84 winkels en bij het distributiecentrum van de groep in Frankrijk.  Eind vorig jaar bevatte de loonlijst nog 655 namen, een jaar eerder waren het er zelfs nog 837.


Winkelpunten worden gesloten

Tegelijk bekijkt het bedrijf de mogelijkheden om de huurcontracten te laten overnemen door andere merken. Ook het personeel dat in de betrokken winkels werkt, zou dan door de nieuwe  huurders in dienst genomen kunnen worden.


Manoukian heeft naast Frankrijk ook nog verkooppunten in België, Duitsland, Zwitserland en Spanje. In België telt de keten winkels in Brugge, Brussel, Aywaille en Waver.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top