Modeontwerpster Donna Karan (DKNY) gooit de handdoek

Modeontwerpster Donna Karan (DKNY) gooit de handdoek

Modeontwerpster Donna Karan heeft besloten om geen nieuwe collecties meer uit te tekenen voor haar bedrijf Donna Karan International. Ze zal DKI wel blijven adviseren en gaat nu meer aandacht geven aan haar stichting Urban Zen.

Merken verkocht aan LVMH

Voorlopig gaat DKI niet op zoek naar een nieuwe hoofdontwerpster: volgens de geruchten zouden de merken Donna Karan Collection en DKNY met elkaar geïntegreerd worden. Donna Karan richtte haar bedrijf samen met haar man op in 1984. In 1996 trok ze naar de beurs, maar al in 1997 besloot ze af te treden als CEO. In 2000 werd het bedrijf en al zijn merken dan verkocht aan luxeconcern LVMH.

 

Karan zegt nu meer aandacht te zullen besteden aan de stichting Urban Zen, waarvoor ze verschillende producten ontwikkelt, waarvan tien procent van de opbrengst wordt geschonken aan goede doelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top