Mothercare verwerpt miljoenenbod van Amerikaanse rivaal | RetailDetail

Mothercare verwerpt miljoenenbod van Amerikaanse rivaal

Mothercare verwerpt miljoenenbod van Amerikaanse rivaal

Het Amerikaanse Destination Maternity heeft zijn oog laten vallen op de Britse babyketen Mothercare, maar noch het bedrag van 340 miljoen euro noch een bezoek van de grote Amerikaanse baas himself kon (tot nog toe) de hoofdaandeelhouders vermurwen.

Ruim 340 miljoen euro: "onvoldoende"

"We zijn er rotsvast van overtuigd dat er zeer goede strategische redenen zijn voor deze combinatie, waaruit de onbetwiste wereldleider op de markt van de zwangerschaps-, baby- en kinderproducten zou worden geboren", vertelde CEO Ed Krell aan de twee belangrijkste institutionele aandeelhouders van Mothercare (Fidelity en Allianz Global Investors).

 

Krell was speciaal vanuit Amerika overgevlogen naar Londen om de aandeelhouders ervan te overtuigen Mothercare-voorzitter Alan Parker te dwingen mee te stappen in het overnameverhaal. Parker had eerder al laten weten dat het bod van ruim 340 miljoen euro te laag was en dat het "noch de inherente waarde van Mothercare voor de aandeelhouders, noch de vooruitzichten van herstel en groei weergaf".

 

"Geen interesse"

De Amerikaan moest dan ook met lege handen terugvliegen: "Wij zijn niet geïnteresseerd in een overname. We denken dat het een zwak bod is dat flink onder de waarde van het bedrijf ligt", aldus Simon Gergel van Allianz. Zijn kompaan Paras Anand van Fidelity verwoordde het nog scherper: "Gezien Mothercare momenteel geen CEO heeft, kan de stap van Destination Maternity enkel maar geïnterpreteerd worden als opportunisme. Wij geven er de voorkeur aan de business gewoon voort te zetten op eigen benen."

 

Vraag is nu of Destination Maternity alsnog met een hoger bod op de proppen gaat komen. De Amerikanen krijgen daar volgens de Britse wetgeving nog de tijd voor tot en met 30 juli. Zoniet mogen ze zes maanden lang geen nieuw bod meer uitbrengen.

 

Mothercare telt meer dan 1.000 vestigingen in 60 landen, deels in eigen beheer, deels in franchise. In Brussel heeft de groep twee winkels: in de winkelgalerijen Gulden Vlies/Louiza en City2.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top