Mulberry stuurt winstwaarschuwing uit | RetailDetail

Mulberry stuurt winstwaarschuwing uit

Mulberry stuurt winstwaarschuwing uit

Mulberry heeft een winstwaarschuwing uitgestuurd voor zijn lopend financieel jaar, nadat het tijdens de kerstperiode flinke kortingen moest geven in Groot-Brittannië en omwille van een zwakkere verkoop in Zuid-Korea.

Problemen in VK en Korea

Mulberry heeft bekend gemaakt dat de retailomzet voor de drie maanden tot 25 januari drie procent lager ligt dan een jaar eerder. In de laatste acht weken tot 25 januari, met daarin dus de belangrijke feestdagen, zakte de omzet zelfs met zeven procent.

 

"Mulberry had lager dan verwachte retailverkopen in het Verenigd Koninkrijk die, samen met de annuleringen bij de groothandel in Korea, een negatieve impact zullen hebben op onze winst dit jaar", zei CEO Bruno Guillon.

 

Analisten hadden een winst voor belastingen van 27 miljoen pond (32,7 miljoen euro) verwacht, maar Guillon zei aan Reuters dat het bedrijf nu een winst van 19 miljoen pond (23 miljoen euro) voorziet.

 

Op zoek naar exclusiever imago

De slechte resultaten zijn slecht nieuws voor Guillon die Mulberry wil omvormen van een bedrijf met een imago van 'betaalbare luxe' naar één met een exclusiever imago. Het gebruikt daarom nu betere – en duurdere – materialen, waardoor de prijzen stijgen, maar daardoor is de verkoop teruggevallen.

 

"De tassen van Mulberry verkochten goed toen ze 800 euro kostten, maar niemand wil er één tegen de prijs van 2000 euro", zei een retailer aan analisten van Exane BNP Paribas.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top