Mulberry stuurt winstwaarschuwing uit | RetailDetail

Mulberry stuurt winstwaarschuwing uit

Mulberry stuurt winstwaarschuwing uit

Mulberry heeft een winstwaarschuwing uitgestuurd voor zijn lopend financieel jaar, nadat het tijdens de kerstperiode flinke kortingen moest geven in Groot-Brittannië en omwille van een zwakkere verkoop in Zuid-Korea.

Problemen in VK en Korea

Mulberry heeft bekend gemaakt dat de retailomzet voor de drie maanden tot 25 januari drie procent lager ligt dan een jaar eerder. In de laatste acht weken tot 25 januari, met daarin dus de belangrijke feestdagen, zakte de omzet zelfs met zeven procent.

 

"Mulberry had lager dan verwachte retailverkopen in het Verenigd Koninkrijk die, samen met de annuleringen bij de groothandel in Korea, een negatieve impact zullen hebben op onze winst dit jaar", zei CEO Bruno Guillon.

 

Analisten hadden een winst voor belastingen van 27 miljoen pond (32,7 miljoen euro) verwacht, maar Guillon zei aan Reuters dat het bedrijf nu een winst van 19 miljoen pond (23 miljoen euro) voorziet.

 

Op zoek naar exclusiever imago

De slechte resultaten zijn slecht nieuws voor Guillon die Mulberry wil omvormen van een bedrijf met een imago van 'betaalbare luxe' naar één met een exclusiever imago. Het gebruikt daarom nu betere – en duurdere – materialen, waardoor de prijzen stijgen, maar daardoor is de verkoop teruggevallen.

 

"De tassen van Mulberry verkochten goed toen ze 800 euro kostten, maar niemand wil er één tegen de prijs van 2000 euro", zei een retailer aan analisten van Exane BNP Paribas.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.