Mulberry stuurt winstwaarschuwing uit

Mulberry stuurt winstwaarschuwing uit

Mulberry heeft een winstwaarschuwing uitgestuurd voor zijn lopend financieel jaar, nadat het tijdens de kerstperiode flinke kortingen moest geven in Groot-Brittannië en omwille van een zwakkere verkoop in Zuid-Korea.

Problemen in VK en Korea

Mulberry heeft bekend gemaakt dat de retailomzet voor de drie maanden tot 25 januari drie procent lager ligt dan een jaar eerder. In de laatste acht weken tot 25 januari, met daarin dus de belangrijke feestdagen, zakte de omzet zelfs met zeven procent.

 

"Mulberry had lager dan verwachte retailverkopen in het Verenigd Koninkrijk die, samen met de annuleringen bij de groothandel in Korea, een negatieve impact zullen hebben op onze winst dit jaar", zei CEO Bruno Guillon.

 

Analisten hadden een winst voor belastingen van 27 miljoen pond (32,7 miljoen euro) verwacht, maar Guillon zei aan Reuters dat het bedrijf nu een winst van 19 miljoen pond (23 miljoen euro) voorziet.

 

Op zoek naar exclusiever imago

De slechte resultaten zijn slecht nieuws voor Guillon die Mulberry wil omvormen van een bedrijf met een imago van 'betaalbare luxe' naar één met een exclusiever imago. Het gebruikt daarom nu betere – en duurdere – materialen, waardoor de prijzen stijgen, maar daardoor is de verkoop teruggevallen.

 

"De tassen van Mulberry verkochten goed toen ze 800 euro kostten, maar niemand wil er één tegen de prijs van 2000 euro", zei een retailer aan analisten van Exane BNP Paribas.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top