My Color Passport Benelux gelanceerd | RetailDetail

My Color Passport Benelux gelanceerd

My Color Passport Benelux gelanceerd

Sanoma en Color Passport gaan samen een joint venture aan in My Color Passport Benelux. Die tool voor kleurenadvies wordt al wereldwijd gebruikt en is gebaseerd op 40 jaar kleurenonderzoek.

Link naar consument

Eerder dit jaar werd al het Color Cluster System gelanceerd, een wetenschappelijk onderbouwd kleursysteem. Met My Color Passport komt er nu ook een versie voor consumenten.


"Met de lancering van My Color Passport maken we nu de brug tussen de B2B-markt, retailers en de consument. Iedereen heeft baat bij meer en bewuster kleurgebruik, we worden er alleen maar gelukkiger van. We gaan ook het personeel van retailers opleiden hoe ze met My Color Passport en kleur moeten omgaan op het winkelpunt. Dit maakt de 'shopping experience' van de consument veel bewuster en rijker", zegt Thierry Lescrauwaet, CEO van het Belgische Color Passport Institute.


Via My Color Passport kunnen consumenten een eigen kleurenprofiel laten opstellen, op basis van hun morfologie, fysieke kenmerken en persoonlijkheid. Zo kunnen klanten eenvoudig nagaan of kleuren van onder andere kleding bij hen passen. My Color Passport wordt op 18 oktober gelanceerd tijdens de Flair Shopping Day in het Wijnegem Shopping Center.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top