My Color Passport Benelux gelanceerd | RetailDetail

My Color Passport Benelux gelanceerd

My Color Passport Benelux gelanceerd

Sanoma en Color Passport gaan samen een joint venture aan in My Color Passport Benelux. Die tool voor kleurenadvies wordt al wereldwijd gebruikt en is gebaseerd op 40 jaar kleurenonderzoek.

Link naar consument

Eerder dit jaar werd al het Color Cluster System gelanceerd, een wetenschappelijk onderbouwd kleursysteem. Met My Color Passport komt er nu ook een versie voor consumenten.


"Met de lancering van My Color Passport maken we nu de brug tussen de B2B-markt, retailers en de consument. Iedereen heeft baat bij meer en bewuster kleurgebruik, we worden er alleen maar gelukkiger van. We gaan ook het personeel van retailers opleiden hoe ze met My Color Passport en kleur moeten omgaan op het winkelpunt. Dit maakt de 'shopping experience' van de consument veel bewuster en rijker", zegt Thierry Lescrauwaet, CEO van het Belgische Color Passport Institute.


Via My Color Passport kunnen consumenten een eigen kleurenprofiel laten opstellen, op basis van hun morfologie, fysieke kenmerken en persoonlijkheid. Zo kunnen klanten eenvoudig nagaan of kleuren van onder andere kleding bij hen passen. My Color Passport wordt op 18 oktober gelanceerd tijdens de Flair Shopping Day in het Wijnegem Shopping Center.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.