My Color Passport Benelux gelanceerd | RetailDetail

My Color Passport Benelux gelanceerd

My Color Passport Benelux gelanceerd

Sanoma en Color Passport gaan samen een joint venture aan in My Color Passport Benelux. Die tool voor kleurenadvies wordt al wereldwijd gebruikt en is gebaseerd op 40 jaar kleurenonderzoek.

Link naar consument

Eerder dit jaar werd al het Color Cluster System gelanceerd, een wetenschappelijk onderbouwd kleursysteem. Met My Color Passport komt er nu ook een versie voor consumenten.


"Met de lancering van My Color Passport maken we nu de brug tussen de B2B-markt, retailers en de consument. Iedereen heeft baat bij meer en bewuster kleurgebruik, we worden er alleen maar gelukkiger van. We gaan ook het personeel van retailers opleiden hoe ze met My Color Passport en kleur moeten omgaan op het winkelpunt. Dit maakt de 'shopping experience' van de consument veel bewuster en rijker", zegt Thierry Lescrauwaet, CEO van het Belgische Color Passport Institute.


Via My Color Passport kunnen consumenten een eigen kleurenprofiel laten opstellen, op basis van hun morfologie, fysieke kenmerken en persoonlijkheid. Zo kunnen klanten eenvoudig nagaan of kleuren van onder andere kleding bij hen passen. My Color Passport wordt op 18 oktober gelanceerd tijdens de Flair Shopping Day in het Wijnegem Shopping Center.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.