My Color Passport Benelux gelanceerd

My Color Passport Benelux gelanceerd

Sanoma en Color Passport gaan samen een joint venture aan in My Color Passport Benelux. Die tool voor kleurenadvies wordt al wereldwijd gebruikt en is gebaseerd op 40 jaar kleurenonderzoek.

Link naar consument

Eerder dit jaar werd al het Color Cluster System gelanceerd, een wetenschappelijk onderbouwd kleursysteem. Met My Color Passport komt er nu ook een versie voor consumenten.


"Met de lancering van My Color Passport maken we nu de brug tussen de B2B-markt, retailers en de consument. Iedereen heeft baat bij meer en bewuster kleurgebruik, we worden er alleen maar gelukkiger van. We gaan ook het personeel van retailers opleiden hoe ze met My Color Passport en kleur moeten omgaan op het winkelpunt. Dit maakt de 'shopping experience' van de consument veel bewuster en rijker", zegt Thierry Lescrauwaet, CEO van het Belgische Color Passport Institute.


Via My Color Passport kunnen consumenten een eigen kleurenprofiel laten opstellen, op basis van hun morfologie, fysieke kenmerken en persoonlijkheid. Zo kunnen klanten eenvoudig nagaan of kleuren van onder andere kleding bij hen passen. My Color Passport wordt op 18 oktober gelanceerd tijdens de Flair Shopping Day in het Wijnegem Shopping Center.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top