Net-a-Porter met winst naar huwelijk met Yoox

Net-a-Porter met winst naar huwelijk met Yoox

De Britse online modeketen Net-a-Porter heeft een verliesperiode afgesloten. In het boekjaar 2014/2015 bleef er na het aftrekken van alle kosten zowat 11 miljoen pond of omgerekend 15,21 miljoen euro over.

Goede verkopen zorgen voor eerste winst

Het was de eerste winst van de online verkoper sinds die vijf jaar geleden onder de vleugels van investeerder Richemont kwam. Vorig jaar boekte Net-a-Porter nog een verlies van 9,7 miljoen pond, tegen de huidige wisselkoers zowat 13,41 miljoen euro.

 

Het betere resultaat volgt op recordverkopen. In het fiscale jaar 2015, dat eind maart werd afgesloten, realiseerde het bedrijf een omzet van 764 miljoen pond of omgerekend tegen de huidige wisselkoers 1,056 miljard euro. Dat was 22,8% meer dan in 2014. 45% van de verkopen kwam uit Europa, 31% uit de VS en het saldo uit Azië en de rest van de wereld.

 

Combinatie met Yoox wordt internetgigant

Net-a-Porter gaat met de betere cijfers naar een fusie met het Italiaanse Yoox. De operatie, die eind maart werd aangekondigd, zal wellicht in september worden doorgevoerd. Doelstelling van de operatie is de koper een meer gediversifieerd aanbod aan luxekledij te kunnen bieden.

 

Net-a-Porter zegt maandelijks 10,7 miljoen unieke bezoekers te hebben gehad op zijn websites. Yoox voegt daar 18,8 miljoen bezoekers aan toe. De nieuwe fusiegroep van Net-a-Porter en Yoox wordt in Italië gevestigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Vzw Terre wil snel naar vijf Factory Shops

01/12/2017

De vzw Terre heeft deze week in Anderlecht een tweede Brusselse Factory Shop geopend, waar ze tweedehands kleding verkoopt die hzet verzamelt via containers over het hele land. De vzw wil nu snel uitbreiden in de hoofdstad.

Back to top