New Look gaat onzeker jaar tegemoet.

New Look gaat onzeker jaar tegemoet.

New Look verloor 3,4% omzet in de laatste 15 weken van 2010. De tweede grootste moderetailer van het Verenigd Koninkrijk deed het op zijn thuismarkt niet al te best. Ook de internationale groei was niet om over naar huis te schrijven.


Online bloeit de fast-fashion keten wel. Vooral van buiten het Verenigd Koninkrijk ontving New Look een sterk toenemend aantal bezoekers. Tussen oktober en nu bediende de New Look webshop klanten in 122 verschillende landen en haalde de site bijna twee miljoen hits per week.


Voorlopig houdt de modeketen zijn eerder aangekondigde plannen voor een beursnotering in de koelkast. De resultaten van het bedrijf zijn niet navenant om nu openbaar te gaan. New Look geeft zelf toe dat de vooruitzichten voor 2011 onzeker zijn. Als oorzaken wijst de retailer vooral de recente BTW-verhoging en besparingsplannen van de Britse overheid met de vinger.


In de tweede helft van 2011 staat een nieuwe winkelopening gepland in de Brusselse Nieuwstraat. Het pand wordt een internationale flagship store. Verder hoopt de keten via franchising internationaal te groeien.


Kledingketen New Look heeft winkels in 14 landen, waarvan twee nieuwe markten zijn aangeboord in de tweede helft van 2010. In het totaal heeft de keten 1.044 winkels, waarvan 606 buiten het Verenigd Koninkrijk. De moderetailer werkt daarbij zowel met winkels in eigen beheer als via franchisewinkels. Op dit moment heeft New Look 56 franchisezaken.

 

New Look verloor 3,4% omzet in de laatste 15 weken van 2010. De tweede grootste moderetailer van het Verenigd Koninkrijk deed het op zijn thuismarkt niet al te best. Ook de internationale groei was niet om over naar huis te schrijven.


Online bloeit de fast-fashion keten wel. Vooral van buiten het Verenigd Koninkrijk ontving New Look een sterk toenemend aantal bezoekers. Tussen oktober en nu bediende de New Look webshop klanten in 122 verschillende landen en haalde de site bijna twee miljoen hits per week.


Voorlopig houdt de modeketen zijn eerder aangekondigde plannen voor een beursnotering in de koelkast. De resultaten van het bedrijf zijn niet navenant om nu openbaar te gaan. New Look geeft zelf toe dat de vooruitzichten voor 2011 onzeker zijn. Als oorzaken wijst de retailer vooral de recente BTW-verhoging en besparingsplannen van de Britse overheid met de vinger.


In de tweede helft van 2011 staat een nieuwe winkelopening gepland in de Brusselse Nieuwstraat. Het pand wordt een internationale flagship store. Verder hoopt de keten via franchising internationaal te groeien.


Kledingketen New Look heeft winkels in 14 landen, waarvan twee nieuwe markten zijn aangeboord in de tweede helft van 2010. In het totaal heeft de keten 1.044 winkels, waarvan 606 buiten het Verenigd Koninkrijk. De moderetailer werkt daarbij zowel met winkels in eigen beheer als via franchisewinkels. Op dit moment heeft New Look 56 franchisezaken.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller test eerste ‘HKMX Store’

30/03/2017

Hunkemöller opent in Berlijn een testwinkel onder HKMX-vlag en dus exclusief voor zijn gelijknamige sportcollectie. Als de resultaten positief zijn, wil de retailer de formule ook uitrollen in andere Europese landen.

Recordomzet voor vanHaren Schoenen

30/03/2017

vanHaren Schoenen heeft in 2016 een recordomzet gehaald. Het groeide het voorbije jaar met 11,7 procent, terwijl de volledige schoenenmarkt in Nederland er met slechts 2 procent op vooruit is gegaan.

H&M lanceert nieuwe keten ARKET “in lastige marktomstandigheden”

30/03/2017

Ondanks een omzetstijging met zo’n 7% heeft het Zweedse modeconcern Hennes & Mauritz zijn eigen prognoses over het eerste kwartaal niet kunnen waarmaken. Intussen nadert de lancering van een nieuwe keten, ARKET, met rasse schreden.

Diesel lanceert nieuw distributiesysteem in België

29/03/2017

De komende dagen lanceert het modemerk Diesel zijn nieuw distributiesysteem in België, nadat het eerder al datzelfde systeem opstartte in Frankrijk en Italië. In het nieuwe systeem werkt Diesel enkel nog samen met bepaalde multibrandretailers.

ZEB neemt PointCarré over

28/03/2017

De Vlaamse multimerkenretailer ZEB neemt PointCarré over, dat zich met 28 winkels de Waalse tegenhanger van de modeketen mag noemen. Beide ketens blijven apart functioneren, maar gaan voor een gezamenlijke groeistrategie.

 

Modemerk Stefanel opent eerste Belgische winkel

27/03/2017

Het modemerk Stefanel heeft in Antwerpen zijn eerste Belgische winkel geopend, in winkelstraat Hopland. Met de opening van de winkel zet het Italiaanse merk zijn expansie in Noord-Europa en de Benelux verder.

Back to top