New Look krijgt bod op Franse dochter Mim | RetailDetail

New Look krijgt bod op Franse dochter Mim

New Look krijgt bod op Franse dochter Mim

Het Britse New Look zou met Asia Global onderhandelen over de verkoop van de Franse winkelketen Mim. Die heeft meer dan 300 winkels in Frankrijk, maar is verlieslatend voor het bedrijf.

Verlieslatend

New Look moest in het voorgaande boekjaar, dat liep tot 29 maart 2014, 64,2 miljoen pond (80 miljoen euro) afschrijven op de nettowaarde van Mim. Mede daardoor maakte het bedrijf een verlies van 55 miljoen pond (70 miljoen euro) voor belastingen. Een jaar eerder had het nog een kleine winst van 3,1 miljoen pond (4 miljoen euro) gemaakt.

 

New Look zou nu een aanbod van Asia Global ontvangen hebben om de kledingketen over te nemen, zo werd volgens Sky News vrijdag meegedeeld aan verschillende investeerders en aandeelhouders. "New Look bevestigt dat het een aanbod van Asia Global voor Mim, zijn onafhankelijke Franse retailafdeling, heeft ontvangen en dat het een periode van exclusieve onderhandelingen is ingegaan. De onderhandelingen zij nog in een vroeg stadium en het is niet zeker dat er een deal kan worden gemaakt."

 

New Look nam in 2004 de volledige controle over het Franse Mim.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.