New Look krijgt bod op Franse dochter Mim

New Look krijgt bod op Franse dochter Mim

Het Britse New Look zou met Asia Global onderhandelen over de verkoop van de Franse winkelketen Mim. Die heeft meer dan 300 winkels in Frankrijk, maar is verlieslatend voor het bedrijf.

Verlieslatend

New Look moest in het voorgaande boekjaar, dat liep tot 29 maart 2014, 64,2 miljoen pond (80 miljoen euro) afschrijven op de nettowaarde van Mim. Mede daardoor maakte het bedrijf een verlies van 55 miljoen pond (70 miljoen euro) voor belastingen. Een jaar eerder had het nog een kleine winst van 3,1 miljoen pond (4 miljoen euro) gemaakt.

 

New Look zou nu een aanbod van Asia Global ontvangen hebben om de kledingketen over te nemen, zo werd volgens Sky News vrijdag meegedeeld aan verschillende investeerders en aandeelhouders. "New Look bevestigt dat het een aanbod van Asia Global voor Mim, zijn onafhankelijke Franse retailafdeling, heeft ontvangen en dat het een periode van exclusieve onderhandelingen is ingegaan. De onderhandelingen zij nog in een vroeg stadium en het is niet zeker dat er een deal kan worden gemaakt."

 

New Look nam in 2004 de volledige controle over het Franse Mim.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top