New Look topman moet afdruipen

New Look topman moet afdruipen

De CEO van fast-fashionketen New Look verlaat het bedrijf nadat hij er niet in is geslaagd New Look naar de beurs te brengen. Nu de prestaties blijven dalen en alle hoop op een beursgang verloren lijkt, moeten de verantwoordelijken de aftocht blazen. Ook de non-executieve bestuursvoorzitter John Gildersleeve, ex-Tesco topman, druipt af.

New Look verliest greep

New Look rapporteerde in de voorbije kwartalen steeds zwakke cijfers. De verkoop daalde naar eigen zeggen wegens verkeerde inkoopbeslissingen, troebelen bij de inkoopafdeling en het sneeuwweer in het laatste kwartaal van 2010.

 

Analisten reageren echter dat New Look tegenwoordig onvoldoende zijn mannetje staat in een steeds competitievere fast-fashion markt. Het nieuwe management zal dan ook een manier moeten vinden om zich te differentiëren ten opzichte van de andere spelers.

Mislukte beursgang

De druppel die de emmer evenwel deed overlopen, was de onvervulde belofte New Look naar de beurs te brengen. Vorig jaar voorzag de keten nog een IPO ter waarde van 1,7 miljard Britse pond. Vandaag heeft het bedrijf daarentegen al twee maal zijn winstprognoses moeten bijstellen. Het ziet er dan ook niet naar uit dat een beursgang in de komende twee jaar nog binnen de mogelijkheden ligt.


Zowel CEO Carl McPhail als non-executieve bestuursvoorzitter John Gildersleeve hadden nochtans als hoofdopdracht die beursgang waar te maken. Bijgevolg vroegen private equity investeerders hun vertrek. Hun ontslag gaat onmiddellijk van kracht. In afwachting van opvolging neemt oprichter en grootaandeelhouder Tom Singh het roer weer over.

De CEO van fast-fashionketen New Look verlaat het bedrijf nadat hij er niet in is geslaagd New Look naar de beurs te brengen. Nu de prestaties blijven dalen en alle hoop op een beursgang verloren lijkt, moeten de verantwoordelijken de aftocht blazen. Ook de non-executieve bestuursvoorzitter John Gildersleeve, ex-Tesco topman, druipt af.

New Look verliest greep

New Look rapporteerde in de voorbije kwartalen steeds zwakke cijfers. De verkoop daalde naar eigen zeggen wegens verkeerde inkoopbeslissingen, troebelen bij de inkoopafdeling en het sneeuwweer in het laatste kwartaal van 2010.

 

Analisten reageren echter dat New Look tegenwoordig onvoldoende zijn mannetje staat in een steeds competitievere fast-fashion markt. Het nieuwe management zal dan ook een manier moeten vinden om zich te differentiëren ten opzichte van de andere spelers.

Mislukte beursgang

De druppel die de emmer evenwel deed overlopen, was de onvervulde belofte New Look naar de beurs te brengen. Vorig jaar voorzag de keten nog een IPO ter waarde van 1,7 miljard Britse pond. Vandaag heeft het bedrijf daarentegen al twee maal zijn winstprognoses moeten bijstellen. Het ziet er dan ook niet naar uit dat een beursgang in de komende twee jaar nog binnen de mogelijkheden ligt.


Zowel CEO Carl McPhail als non-executieve bestuursvoorzitter John Gildersleeve hadden nochtans als hoofdopdracht die beursgang waar te maken. Bijgevolg vroegen private equity investeerders hun vertrek. Hun ontslag gaat onmiddellijk van kracht. In afwachting van opvolging neemt oprichter en grootaandeelhouder Tom Singh het roer weer over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top