RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

New Look wil af van verlieslatende Franse dochter Mim

icon
Mode3 juni, 2014

Mim in de etalage

Bij de voorstelling van de jaarresultaten maakte de Britse fast-fashionretailer New Look bekend dat het zijn verlieslatende Franse filiaal Mim van de hand wil doen. New Look kocht zich in 2000 in bij het Franse pret-à-portermerk en lijfde het in 2003 volledig in, maar de Britten beleefden nog niet veel plezier aan hun investering.

 

Eind januari stapte Mim-topman Xavier Wilmes op. Hij werd half april opgevolgd door Xavier Dura, nauwelijks enkele maanden nadat ook nieuwe verantwoordelijken waren aangesteld voor het aanbod en de styling. Hun opdracht: opnieuw aansluiting vinden bij de prijsbewuste 18- tot 25-jarige jongedames die blijkbaar massaal de weg hebben gevonden naar de Primarks, H&M’s en Zara’s van deze wereld.

 

Mim behoort naar eigen zeggen tot de top-10 van de vrouwenmode in Frankrijk en telt een netwerk van een kleine 360 boetieks in Frankrijk en België. Volgens New Look-CEO Anders Kristiansen is er “belangstelling van buitenstaanders om de business over te nemen, maar er zijn ook andere mogelijkheden”, zonder verdere details te geven.

 

New Look zelf groeit volop

Abstractie gemaakt van het Franse Mim is New Look nochtans in goeie doen: Het Britse modemerk, te koop in meer dan 1.100 winkels in 24 landen, zag zijn omzet met 3% stijgen tot 1,53 miljard pond (ca. 1,88 miljard euro) en op vergelijkbare basis met 2,2% “ondanks de volatiele marktomstandigheden”. De onderliggende operationele winst steeg 11,3% tot 128,5 miljoen pond (ruim 158 miljoen euro).

 

Vooral de internetverkoop groeit als kool: +63,9%, nadat er al een +46% werd opgetekend het jaar voordien. Dat heeft de keten te danken aan de vernieuwde website (die nu al door 2,7 miljoen mensen per week wordt bezocht) en aan de ontwikkeling van apps voor smartphone en tablet, maar ook aan deals met ASOS, Zalando, Zalora en nog enkele andere webverkopers. Daardoor is New Look vandaag online te koop in meer dan 195 landen wereldwijd.

 

Volgens Anders Kristiansen heeft New Look in eigen land een marktaandeel van 6% en zit daar nog flinke rek op door nieuwe vestigingen te openen en bestaande boetieks te vervangen door grotere winkels. De CEO mikt daarbij ook op kleinere steden, “want die zwengelen de internetverkoop aan”.

 

Op het internationale toneel kondigde de topman ook nog de opening van 10 boetieks in China aan, meteen een verdubbeling van het huidige aantal. Daarnaast verwacht Kristiansen veel van Polen, waar New Look de 10 boetieks van zijn lokale franchisenemer overkocht.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode9 december, 2025
    Acht Europese landen eisen maatregelen tegen ultrasnelle modeplatformen

    Acht Europese landen, aangevoerd door Frankrijk, vragen de Europese Commissie en de lidstaten om krachtiger op te treden tegen fastfashion-platformen uit derde landen, zoals Shein, Temu of Alibaba.

  • icon
    Mode9 december, 2025
    Veepee lanceert Re-turn in Benelux

    De Franse webshop Veepee heeft zijn retourdienst Re-turn uitgebreid naar de Benelux. Leden kunnen er artikelen kopen die door andere gebruikers werden teruggestuurd.

  • icon
    Mode8 december, 2025
    My Jewellery wil groeien van 50 naar 125 winkels

    125 winkels in zeven landen: dat is de ambitie van de Nederlandse sieradenketen My Jewellery voor de komende jaren. De retailer heeft daarom een nieuwe manager met internationale ervaring aangetrokken.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN