New Look ziet omzet stijgen met meer dan 4 procent

New Look ziet omzet stijgen met meer dan 4 procent

In het eerste kwartaal van zijn financieel jaar is de omzet van het Britse New Look met 4,3% gestegen. Vooral de online verkoop kende een flinke boost: daar ging de omzet met bijna 40% de hoogte in.

Mobiele verkoop stijgt aanzienlijk

De totale omzet van New Look steeg met 4,3% naar 369,8 miljoen pond (515 miljoen euro). De vergelijkbare omzet kende een stijging van 4,1% ten opzichte van een jaar eerder, exact evenveel als de omzetstijging op de Britse thuismarkt.

 

De echte ster het voorbije kwartaal was echter de online verkoop: op de eigen website ging de online omzet de hoogte in met maar liefst 38,7%, maar ook de verkoop bij partners nam een hoge vlucht (+27%). Op de mobiele website waren er zelfs 97% meer bestellingen dan een jaar geleden. De verkopen op de mobiele website zijn nu goed voor de helft van de totale online verkoop.

 

Dankzij die goede resultaten steeg de winst voor belastingen bij New Look met 9% van 17,7 naar 19,3 miljoen pond (27 miljoen euro). Netto moest New Look wel een verlies van 73,7 miljoen pond (103 miljoen euro) toestaan, door de kosten rond de overname door Brait eerder dit jaar.

 

"Deze sterke resultaten tonen dat New Look ook voortgang heeft gemaakt in een kwartaal waarin we van eigenaar zijn veranderd en het bedrijf opnieuw hebben gefinancierd. Vooral de verkoop in het Verenigd Koninkrijk is bemoedigend, terwijl de voorbije succesvolle winkelopeningen in China verzekeren dat onze expansieplannen op het juiste spoor zitten", zegt CEO Anders Kristiansen.


Winkels met enkel mannenmode

New Look heeft momenteel 39 winkels in China en voor het komende jaar staan er nog even veel nieuwe op de planning. Er zullen ook vijf winkels geopend worden die enkel kledij voor mannen verkopen, na succesvolle pilootprojecten in onder andere Londen.

 

"We zijn heel trots op de verbeteringen die we de voorbije twee jaar hebben gemaakt. De opening van winkels enkel voor mannen zal ons in staat stellen om de verbeterde kwaliteit van onze collecties beter te tonen", zegt Roger Wightman, Chief Creative Officer bij New Look, over die nieuwe stap.

Tags: