New Look ziet omzet stijgen met meer dan 4 procent | RetailDetail

New Look ziet omzet stijgen met meer dan 4 procent

New Look ziet omzet stijgen met meer dan 4 procent

In het eerste kwartaal van zijn financieel jaar is de omzet van het Britse New Look met 4,3% gestegen. Vooral de online verkoop kende een flinke boost: daar ging de omzet met bijna 40% de hoogte in.

Mobiele verkoop stijgt aanzienlijk

De totale omzet van New Look steeg met 4,3% naar 369,8 miljoen pond (515 miljoen euro). De vergelijkbare omzet kende een stijging van 4,1% ten opzichte van een jaar eerder, exact evenveel als de omzetstijging op de Britse thuismarkt.

 

De echte ster het voorbije kwartaal was echter de online verkoop: op de eigen website ging de online omzet de hoogte in met maar liefst 38,7%, maar ook de verkoop bij partners nam een hoge vlucht (+27%). Op de mobiele website waren er zelfs 97% meer bestellingen dan een jaar geleden. De verkopen op de mobiele website zijn nu goed voor de helft van de totale online verkoop.

 

Dankzij die goede resultaten steeg de winst voor belastingen bij New Look met 9% van 17,7 naar 19,3 miljoen pond (27 miljoen euro). Netto moest New Look wel een verlies van 73,7 miljoen pond (103 miljoen euro) toestaan, door de kosten rond de overname door Brait eerder dit jaar.

 

"Deze sterke resultaten tonen dat New Look ook voortgang heeft gemaakt in een kwartaal waarin we van eigenaar zijn veranderd en het bedrijf opnieuw hebben gefinancierd. Vooral de verkoop in het Verenigd Koninkrijk is bemoedigend, terwijl de voorbije succesvolle winkelopeningen in China verzekeren dat onze expansieplannen op het juiste spoor zitten", zegt CEO Anders Kristiansen.


Winkels met enkel mannenmode

New Look heeft momenteel 39 winkels in China en voor het komende jaar staan er nog even veel nieuwe op de planning. Er zullen ook vijf winkels geopend worden die enkel kledij voor mannen verkopen, na succesvolle pilootprojecten in onder andere Londen.

 

"We zijn heel trots op de verbeteringen die we de voorbije twee jaar hebben gemaakt. De opening van winkels enkel voor mannen zal ons in staat stellen om de verbeterde kwaliteit van onze collecties beter te tonen", zegt Roger Wightman, Chief Creative Officer bij New Look, over die nieuwe stap.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.