New Look ziet omzet stijgen met meer dan 4 procent

New Look ziet omzet stijgen met meer dan 4 procent

In het eerste kwartaal van zijn financieel jaar is de omzet van het Britse New Look met 4,3% gestegen. Vooral de online verkoop kende een flinke boost: daar ging de omzet met bijna 40% de hoogte in.

Mobiele verkoop stijgt aanzienlijk

De totale omzet van New Look steeg met 4,3% naar 369,8 miljoen pond (515 miljoen euro). De vergelijkbare omzet kende een stijging van 4,1% ten opzichte van een jaar eerder, exact evenveel als de omzetstijging op de Britse thuismarkt.

 

De echte ster het voorbije kwartaal was echter de online verkoop: op de eigen website ging de online omzet de hoogte in met maar liefst 38,7%, maar ook de verkoop bij partners nam een hoge vlucht (+27%). Op de mobiele website waren er zelfs 97% meer bestellingen dan een jaar geleden. De verkopen op de mobiele website zijn nu goed voor de helft van de totale online verkoop.

 

Dankzij die goede resultaten steeg de winst voor belastingen bij New Look met 9% van 17,7 naar 19,3 miljoen pond (27 miljoen euro). Netto moest New Look wel een verlies van 73,7 miljoen pond (103 miljoen euro) toestaan, door de kosten rond de overname door Brait eerder dit jaar.

 

"Deze sterke resultaten tonen dat New Look ook voortgang heeft gemaakt in een kwartaal waarin we van eigenaar zijn veranderd en het bedrijf opnieuw hebben gefinancierd. Vooral de verkoop in het Verenigd Koninkrijk is bemoedigend, terwijl de voorbije succesvolle winkelopeningen in China verzekeren dat onze expansieplannen op het juiste spoor zitten", zegt CEO Anders Kristiansen.


Winkels met enkel mannenmode

New Look heeft momenteel 39 winkels in China en voor het komende jaar staan er nog even veel nieuwe op de planning. Er zullen ook vijf winkels geopend worden die enkel kledij voor mannen verkopen, na succesvolle pilootprojecten in onder andere Londen.

 

"We zijn heel trots op de verbeteringen die we de voorbije twee jaar hebben gemaakt. De opening van winkels enkel voor mannen zal ons in staat stellen om de verbeterde kwaliteit van onze collecties beter te tonen", zegt Roger Wightman, Chief Creative Officer bij New Look, over die nieuwe stap.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

26/09/2017

Een webshop met elf items, dat is het nieuwe digitale concept van Capara. Elke maand lanceren de zussen van de Antwerpse school een collectie van precies elf kledingstukken in beperkte oplage.

Veritas innoveert en verjongt

26/09/2017

In een modemarkt die sterk verandert, zet het jarige Veritas nog meer in op personaliseren en inspireren, zowel offline als online. Een nieuw winkelbeeld met een Scandinavische toets wil een jonger publiek verleiden.

“United Brands herstructureert en investeert”

26/09/2017

Sportketen United Brands staat niet op de rand van het faillissement, zegt oprichter en CEO Marc Piessens. Wel voert de retailer een financiële herstructurering door om met een schone lei door te starten. 

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Back to top