Nieuw logo en nieuwe look voor Talking French

Nieuw logo en nieuwe look voor Talking French

Het Belgische modemerk Talking French lanceert een rebranding: de keten van damesmode heeft voortaan een nieuw logo, dat symbool moet staan voor de vernieuwing die al een tijdje aan de gang is bij het modehuis.

‘Designed in Antwerp’

Sinds de komst van Katrien Maes als CEO in 2012 waait er een nieuwe wind bij Talking French, die nu ook voor de consument duidelijk zichtbaar moet worden met de introductie van een nieuw logo. Het vroeger cursief geschreven logo ruimt immers plaats voor een monogram, met zwarte letters op een witte achtergrond.

 

Ook het tot nu toe vaste achtervoegsel ‘Antwerp’ wordt losgekoppeld van de merknaam en verandert in de toevoeging ‘designed in Antwerp’. “We zijn zeer trots op onze sterke naam en op het feit dat Talking French mode uit Antwerpen is, dus dat moest zeker behouden blijven,” legt Katrien Maes uit.

 

“Een tikkeltje gedurfd”

“We hebben ons de vraag gesteld wie de Talking French-vrouw nu eigenlijk is. We kwamen uit bij een vrouw die vrouwelijk, klassevol, stijlvol maar niet klassiek, een tikkeltje gedurfd en internationaal is. Onze collecties dat dragen vandaag al uit, nu moest zich dat ook in onze communicatie en ons logo gaan vertalen.”

 

De wintercatalogus is het eerste voorbeeld van de ‘rebranding’, afgelopen week is ook de ‘signage’ in de winkels aangepast en de boetieks van Knokke en Antwerpen kregen al een herinrichting die past bij de nieuwe stijl. Daarbij is veel meer gebruik gemaakt van wit als basiskleur, waardoor het geheel helderder en moderner moet ogen.

 

Verbreding in collectie en kanalen

De bedoeling is volgens Maes dat consumenten opnieuw geprikkeld worden door het merk en dat ze de vernieuwing in de producten zien: “Talking French is jonger en meer trendy geworden. Waar we vroeger vooral bekend stonden om onze zijden jurkjes voor op feestjes, zijn we onze collecties gaan verbreden met ook een meer casual aanbod."

 

"De nieuwe consument wil functionele kleding: door de crisis zijn er minder feesten en als een vrouw iets koopt, wil ze dat op meerdere gelegenheden kunnen dragen. Thuis, op het werk én ’s avonds”, aldus Maes.


De ‘rebranding’ gebeurt stap voor stap en zou eind december rond zijn. In een volgende fase (tegen voorjaar 2015) wordt eveneens het omnichannelverhaal van Talking French afgewerkt: er komt een volledig nieuwe webshop waarmee de modeketen klanten ook nieuwe diensten wil aanbieden, zoals in de winkels online bestellen of webbestellingen in de shops laten leveren.

Tags: