Nieuw logo en nieuwe look voor Talking French

Nieuw logo en nieuwe look voor Talking French

Het Belgische modemerk Talking French lanceert een rebranding: de keten van damesmode heeft voortaan een nieuw logo, dat symbool moet staan voor de vernieuwing die al een tijdje aan de gang is bij het modehuis.

‘Designed in Antwerp’

Sinds de komst van Katrien Maes als CEO in 2012 waait er een nieuwe wind bij Talking French, die nu ook voor de consument duidelijk zichtbaar moet worden met de introductie van een nieuw logo. Het vroeger cursief geschreven logo ruimt immers plaats voor een monogram, met zwarte letters op een witte achtergrond.

 

Ook het tot nu toe vaste achtervoegsel ‘Antwerp’ wordt losgekoppeld van de merknaam en verandert in de toevoeging ‘designed in Antwerp’. “We zijn zeer trots op onze sterke naam en op het feit dat Talking French mode uit Antwerpen is, dus dat moest zeker behouden blijven,” legt Katrien Maes uit.

 

“Een tikkeltje gedurfd”

“We hebben ons de vraag gesteld wie de Talking French-vrouw nu eigenlijk is. We kwamen uit bij een vrouw die vrouwelijk, klassevol, stijlvol maar niet klassiek, een tikkeltje gedurfd en internationaal is. Onze collecties dat dragen vandaag al uit, nu moest zich dat ook in onze communicatie en ons logo gaan vertalen.”

 

De wintercatalogus is het eerste voorbeeld van de ‘rebranding’, afgelopen week is ook de ‘signage’ in de winkels aangepast en de boetieks van Knokke en Antwerpen kregen al een herinrichting die past bij de nieuwe stijl. Daarbij is veel meer gebruik gemaakt van wit als basiskleur, waardoor het geheel helderder en moderner moet ogen.

 

Verbreding in collectie en kanalen

De bedoeling is volgens Maes dat consumenten opnieuw geprikkeld worden door het merk en dat ze de vernieuwing in de producten zien: “Talking French is jonger en meer trendy geworden. Waar we vroeger vooral bekend stonden om onze zijden jurkjes voor op feestjes, zijn we onze collecties gaan verbreden met ook een meer casual aanbod."

 

"De nieuwe consument wil functionele kleding: door de crisis zijn er minder feesten en als een vrouw iets koopt, wil ze dat op meerdere gelegenheden kunnen dragen. Thuis, op het werk én ’s avonds”, aldus Maes.


De ‘rebranding’ gebeurt stap voor stap en zou eind december rond zijn. In een volgende fase (tegen voorjaar 2015) wordt eveneens het omnichannelverhaal van Talking French afgewerkt: er komt een volledig nieuwe webshop waarmee de modeketen klanten ook nieuwe diensten wil aanbieden, zoals in de winkels online bestellen of webbestellingen in de shops laten leveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top