Nieuwe CEO voor Foot Locker

Nieuwe CEO voor Foot Locker

De Amerikaanse sportkledijketen Foot Locker gaat op 1 december zijn huidige COO, Richard Johnson, aanstellen als de nieuwe CEO van het bedrijf. Dan verlaat huidig CEO Ken Hicks immers het bedrijf.

Waardige opvolger

Hicks werd in 2009 aangesteld als CEO, maar heeft nu besloten om zijn functie neer te leggen. Hij "heeft er vertrouwen in dat hij op het juiste moment vertrekt", nu de keten goede resultaten kan voorleggen.

 

Bestuursleden hadden de 61-jarige Hicks gevraagd om langer te blijven, maar hij vindt dat er met Johnson een waardige opvolger is. Hij zal nog wel tot mei voltijds bestuursvoorzitter blijven, om Johnson bij te staan bij het uitwerken van een strategie voor de volgende vijf jaar van het bedrijf.

 

Volgens Hicks moet Foot Locker vooral sterker groeien in de verkoop van kledij. Daar is de laatste jaren vooruitgang in gekomen, maar volgens hem moet het nog een belangrijker onderdeel van Foot Locker worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top