Nieuwe CEO voor Foot Locker | RetailDetail

Nieuwe CEO voor Foot Locker

Nieuwe CEO voor Foot Locker

De Amerikaanse sportkledijketen Foot Locker gaat op 1 december zijn huidige COO, Richard Johnson, aanstellen als de nieuwe CEO van het bedrijf. Dan verlaat huidig CEO Ken Hicks immers het bedrijf.

Waardige opvolger

Hicks werd in 2009 aangesteld als CEO, maar heeft nu besloten om zijn functie neer te leggen. Hij "heeft er vertrouwen in dat hij op het juiste moment vertrekt", nu de keten goede resultaten kan voorleggen.

 

Bestuursleden hadden de 61-jarige Hicks gevraagd om langer te blijven, maar hij vindt dat er met Johnson een waardige opvolger is. Hij zal nog wel tot mei voltijds bestuursvoorzitter blijven, om Johnson bij te staan bij het uitwerken van een strategie voor de volgende vijf jaar van het bedrijf.

 

Volgens Hicks moet Foot Locker vooral sterker groeien in de verkoop van kledij. Daar is de laatste jaren vooruitgang in gekomen, maar volgens hem moet het nog een belangrijker onderdeel van Foot Locker worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.