Nieuwe collectie Bosideng gericht op Europa | RetailDetail

Nieuwe collectie Bosideng gericht op Europa

Nieuwe collectie Bosideng gericht op Europa

De Chinese mannenmodefabrikant Bosideng heeft zopas zijn nieuwe collectie Bosideng Plus Zero gelanceerd, die vooral gericht is op de Europese markten. De collectie werd dan ook in Italië ontworpen, al gebeurt de productie (uiteraard) in China.

Ontworpen in Italië

De nieuwe collectie is gericht op de markten van vooral Duitsland en Italië, al zullen ook Nederland, Denemarken, Oostenrijk en Zwitserland de nieuwe collectie in de winkel kunnen vinden. Daarnaast maakt het bedrijf zich ook klaar om te lanceren in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De nieuwe collectie zal te koop zijn in ongeveer tachtig winkels.

 

Bosideng Plus Zero zal vooral aandacht hebben voor warme winterjassen, de specialiteit van Bosideng. De prijs voor de kledingstukken ligt tussen 90 en 160 euro.

 

Bosideng kwam midden 2012 voor het eerst naar Europa, toen het een flagshipstore opende in Londen – voorlopig de enige winkel in het Verenigd Koninkrijk. Met de lancering van deze nieuwe collectie maken de Chinezen duidelijk dat ze hier nog even willen blijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.