Nieuwe collectie Bosideng gericht op Europa | RetailDetail

Nieuwe collectie Bosideng gericht op Europa

Nieuwe collectie Bosideng gericht op Europa

De Chinese mannenmodefabrikant Bosideng heeft zopas zijn nieuwe collectie Bosideng Plus Zero gelanceerd, die vooral gericht is op de Europese markten. De collectie werd dan ook in Italië ontworpen, al gebeurt de productie (uiteraard) in China.

Ontworpen in Italië

De nieuwe collectie is gericht op de markten van vooral Duitsland en Italië, al zullen ook Nederland, Denemarken, Oostenrijk en Zwitserland de nieuwe collectie in de winkel kunnen vinden. Daarnaast maakt het bedrijf zich ook klaar om te lanceren in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De nieuwe collectie zal te koop zijn in ongeveer tachtig winkels.

 

Bosideng Plus Zero zal vooral aandacht hebben voor warme winterjassen, de specialiteit van Bosideng. De prijs voor de kledingstukken ligt tussen 90 en 160 euro.

 

Bosideng kwam midden 2012 voor het eerst naar Europa, toen het een flagshipstore opende in Londen – voorlopig de enige winkel in het Verenigd Koninkrijk. Met de lancering van deze nieuwe collectie maken de Chinezen duidelijk dat ze hier nog even willen blijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.