Nieuwe kapitaalverhoging voor FNG Group

Nieuwe kapitaalverhoging voor FNG Group

Het Belgische modehuis FNG Group voert een nieuwe kapitaalverhoging van 8,5 miljoen euro door om zijn verdere groeiplannen te financieren. De groep wil namelijk doorgroeien in Europa én daarbuiten.

Van Frankrijk over Rusland tot China

Door de uitgifte van nieuwe aandelen aan 20 euro per aandeel versterkt FNG haar kapitaal met zo’n 8,5 miljoen euro. De nieuwe investeerders werden aangebracht door Bank Degroof via een private plaatsing. Ook de oprichters en de referentieaandeelhouders, meer bepaald Emiel Lathouwers en de voormalige eigenaars van Claudia Sträter 2Deal Ventures, stapten mee in de kapitaalronde.

 

Met het extra kapitaal wil FNG de ruimte creëren om in te kunnen spelen op opportuniteiten wanneer deze zich aanbieden. Zo ziet het modehuis achter de merken Fred & Ginger, Van Hassels, CKS, Baker Bridge, Claudia Sträter en Expresso mogelijkheden om in de toekomst ook in Frankrijk, Duitsland en zelfs in nieuwe markten als Rusland en China haar multibrandstrategie uit te bouwen.

 

Omgekeerd hebben buitenlandse merken ook aan FNG gevraagd of de Belgen hun collecties in de Benelux willen verdelen, maar ook binnen de bestaande structuur ambieert FNG te blijven groeien. Zo opent FNG jaarlijks een twintigtal nieuwe winkels (recent werd door 5 nieuwe winkelopeningen Claudia Sträter opnieuw op de Belgische kaart gezet) en werd vorige week gestart met de bouw van een nieuw hoofdkantoor in Mechelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top