Nieuwe kapitaalverhoging voor FNG Group

Nieuwe kapitaalverhoging voor FNG Group

Het Belgische modehuis FNG Group voert een nieuwe kapitaalverhoging van 8,5 miljoen euro door om zijn verdere groeiplannen te financieren. De groep wil namelijk doorgroeien in Europa én daarbuiten.

Van Frankrijk over Rusland tot China

Door de uitgifte van nieuwe aandelen aan 20 euro per aandeel versterkt FNG haar kapitaal met zo’n 8,5 miljoen euro. De nieuwe investeerders werden aangebracht door Bank Degroof via een private plaatsing. Ook de oprichters en de referentieaandeelhouders, meer bepaald Emiel Lathouwers en de voormalige eigenaars van Claudia Sträter 2Deal Ventures, stapten mee in de kapitaalronde.

 

Met het extra kapitaal wil FNG de ruimte creëren om in te kunnen spelen op opportuniteiten wanneer deze zich aanbieden. Zo ziet het modehuis achter de merken Fred & Ginger, Van Hassels, CKS, Baker Bridge, Claudia Sträter en Expresso mogelijkheden om in de toekomst ook in Frankrijk, Duitsland en zelfs in nieuwe markten als Rusland en China haar multibrandstrategie uit te bouwen.

 

Omgekeerd hebben buitenlandse merken ook aan FNG gevraagd of de Belgen hun collecties in de Benelux willen verdelen, maar ook binnen de bestaande structuur ambieert FNG te blijven groeien. Zo opent FNG jaarlijks een twintigtal nieuwe winkels (recent werd door 5 nieuwe winkelopeningen Claudia Sträter opnieuw op de Belgische kaart gezet) en werd vorige week gestart met de bouw van een nieuw hoofdkantoor in Mechelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top