Nieuwe kapitaalverhoging voor FNG Group | RetailDetail

Nieuwe kapitaalverhoging voor FNG Group

Nieuwe kapitaalverhoging voor FNG Group

Het Belgische modehuis FNG Group voert een nieuwe kapitaalverhoging van 8,5 miljoen euro door om zijn verdere groeiplannen te financieren. De groep wil namelijk doorgroeien in Europa én daarbuiten.

Van Frankrijk over Rusland tot China

Door de uitgifte van nieuwe aandelen aan 20 euro per aandeel versterkt FNG haar kapitaal met zo’n 8,5 miljoen euro. De nieuwe investeerders werden aangebracht door Bank Degroof via een private plaatsing. Ook de oprichters en de referentieaandeelhouders, meer bepaald Emiel Lathouwers en de voormalige eigenaars van Claudia Sträter 2Deal Ventures, stapten mee in de kapitaalronde.

 

Met het extra kapitaal wil FNG de ruimte creëren om in te kunnen spelen op opportuniteiten wanneer deze zich aanbieden. Zo ziet het modehuis achter de merken Fred & Ginger, Van Hassels, CKS, Baker Bridge, Claudia Sträter en Expresso mogelijkheden om in de toekomst ook in Frankrijk, Duitsland en zelfs in nieuwe markten als Rusland en China haar multibrandstrategie uit te bouwen.

 

Omgekeerd hebben buitenlandse merken ook aan FNG gevraagd of de Belgen hun collecties in de Benelux willen verdelen, maar ook binnen de bestaande structuur ambieert FNG te blijven groeien. Zo opent FNG jaarlijks een twintigtal nieuwe winkels (recent werd door 5 nieuwe winkelopeningen Claudia Sträter opnieuw op de Belgische kaart gezet) en werd vorige week gestart met de bouw van een nieuw hoofdkantoor in Mechelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.