Nieuwe strategie werpt vruchten af voor Mulberry

Nieuwe strategie werpt vruchten af voor Mulberry

De Britse handtassenmaker Mulberry heeft laten weten dat de nieuwe strategie van het bedrijf een succes is. Na eerdere slechte resultaten besloot het terug te keren naar meer betaalbare prijzen, wat al snel leidde tot hogere verkopen.

Nieuwe strategie ook voor andere collecties

In het vorige financiële jaar zag Mulberry zijn winst met maar liefst 74 procent terugvallen. Dat was te wijten aan een poging om klanten uit een hoger segment te strikken, met duurdere prijzen als gevolg. Zo kon een handtas al snel meer dan 1.000 pond kosten.


In een poging om klanten terug te winnen, zijn de prijzen nu naar beneden gehaald: voor de lente- en zomercollectie van 2015 kosten 66 procent van de handtassen minder dan 1.000 pond. In 2014 was dat maar 45 procent.


Als gevolg is de omzet in het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar, dat eindigde op 6 juni, met 17 procent gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Ook de vergelijkbare omzet steeg met 15 procent. CEO Thierry Andretta, die het bedrijf in april vervoegde, zegt tevreden te zijn en wil de nieuwe prijsstructuur nu ook doorvoeren bij de schoenen- en kledingcollecties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top