Nieuwe strategie werpt vruchten af voor Mulberry | RetailDetail

Nieuwe strategie werpt vruchten af voor Mulberry

Nieuwe strategie werpt vruchten af voor Mulberry

De Britse handtassenmaker Mulberry heeft laten weten dat de nieuwe strategie van het bedrijf een succes is. Na eerdere slechte resultaten besloot het terug te keren naar meer betaalbare prijzen, wat al snel leidde tot hogere verkopen.

Nieuwe strategie ook voor andere collecties

In het vorige financiële jaar zag Mulberry zijn winst met maar liefst 74 procent terugvallen. Dat was te wijten aan een poging om klanten uit een hoger segment te strikken, met duurdere prijzen als gevolg. Zo kon een handtas al snel meer dan 1.000 pond kosten.


In een poging om klanten terug te winnen, zijn de prijzen nu naar beneden gehaald: voor de lente- en zomercollectie van 2015 kosten 66 procent van de handtassen minder dan 1.000 pond. In 2014 was dat maar 45 procent.


Als gevolg is de omzet in het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar, dat eindigde op 6 juni, met 17 procent gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Ook de vergelijkbare omzet steeg met 15 procent. CEO Thierry Andretta, die het bedrijf in april vervoegde, zegt tevreden te zijn en wil de nieuwe prijsstructuur nu ook doorvoeren bij de schoenen- en kledingcollecties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Peek & Cloppenburg sluit in Wijnegem Shopping Center

14/06/2018

Multimerkketen Peek & Cloppenburg sluit op 14 juli haar vestiging in Wijnegem Shopping Center: alle veertig medewerkers verliezen hun job. De winkel op de Antwerpse Meir blijft als laatste Belgische vestiging open.