Nieuwste C&A-campagne gaat over het "echte leven" | RetailDetail

Nieuwste C&A-campagne gaat over het "echte leven"

Nieuwste C&A-campagne gaat over het "echte leven"

Kledingketen C&A heeft de grote modecollectieven en de modeshows een veeg uit de pan gegeven met een eigen reclamecampagne. Vanaf maart 2015 zal "Today's look is" gebruikt worden om de de eigen collecties in de kijker te zetten, die "gemaakt zijn voor het echte leven".

"Praktischere" campagne

De keten maakt gebruik van de Parijse modeweek (van 3 tot 11 maart 2015) om een eigen "praktische" reclamecampagne in de kijker te zetten, waardoor het de aandacht wil afleiden van 'conceptuele' modestukken naar de eigen "makkelijker te dragen" collecties.

 

Erik Kessels, artistiek directeur bij het Nederlandse Kessels Kramer dat verantwoordelijk was voor de campagne, zegt het volgende: "We wilden de waarden van C&A benadrukken, met name dat men kledij maakt voor het dagelijkse leven en voor iedereen."

 

De campagne heet "Today's look is" (Het beeld van vandaag is) en focust op één specifiek beeld: "Het beeld van vandaag is om te kuieren, niet om te showen", waarbij men een relaxte outfit benadrukt of zelfs een "beeld waarbij alles gepakt en gezakt is", waardoor men de eigen collecties in de kijker kan zetten.

 

Het Nederlandse C&A heeft de dag van vandaag meer dan 1575 winkels in 21 Europese landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.