Nieuwste C&A-campagne gaat over het "echte leven"

Nieuwste C&A-campagne gaat over het "echte leven"

Kledingketen C&A heeft de grote modecollectieven en de modeshows een veeg uit de pan gegeven met een eigen reclamecampagne. Vanaf maart 2015 zal "Today's look is" gebruikt worden om de de eigen collecties in de kijker te zetten, die "gemaakt zijn voor het echte leven".

"Praktischere" campagne

De keten maakt gebruik van de Parijse modeweek (van 3 tot 11 maart 2015) om een eigen "praktische" reclamecampagne in de kijker te zetten, waardoor het de aandacht wil afleiden van 'conceptuele' modestukken naar de eigen "makkelijker te dragen" collecties.

 

Erik Kessels, artistiek directeur bij het Nederlandse Kessels Kramer dat verantwoordelijk was voor de campagne, zegt het volgende: "We wilden de waarden van C&A benadrukken, met name dat men kledij maakt voor het dagelijkse leven en voor iedereen."

 

De campagne heet "Today's look is" (Het beeld van vandaag is) en focust op één specifiek beeld: "Het beeld van vandaag is om te kuieren, niet om te showen", waarbij men een relaxte outfit benadrukt of zelfs een "beeld waarbij alles gepakt en gezakt is", waardoor men de eigen collecties in de kijker kan zetten.

 

Het Nederlandse C&A heeft de dag van vandaag meer dan 1575 winkels in 21 Europese landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Back to top