Nike en Antwerpse skateshop lanceren sneaker | RetailDetail

Nike en Antwerpse skateshop lanceren sneaker

Nike en Antwerpse skateshop lanceren sneaker

Het Amerikaanse sportmerk Nike en de Antwerpse skateshop Lockwood lanceren samen de sneaker Lockwood Nike SB Janoski. Het is de eerste keer dat Nike voor zo'n project samenwerkt met een Belgische winkel.

Op uitnodiging van Nike

De Lockwood Nike SB Janoski is een limited edition van de Janoski-schoen, één van de meest succesvolle schoenen uit de skateboardlijn van Nike. Lockwood werd door Nike zelf uitgenodigd om zelf een schoen te ontwerpen.

 

Van de schoen, die de naam en het logo van de shop draagt, werd een zwarte en witte versie gemaakt. De witte versie zal enkel te vinden zijn bij Lockwood en enkele skateshops in onder andere Londen, Parijs en Berlijn. De zwarte sneaker zal wereldwijd verkocht worden in bekende skateshops. De schoen wordt officieel gelanceerd op 18 december, samen met een gelimiteerde reeks skateboards van Lockwood.

 

Lockwood werd in 1996 opgericht door skateboarder Sven Aerts en werd vernoemd naar één van de meest iconische skatelocaties in de Verenigde Staten. Momenteel zijn er al twee winkels in Antwerpen en sinds kort is er ook een online shop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.