Nike opent winkel voor vrouwen | RetailDetail

Nike opent winkel voor vrouwen

Nike opent winkel voor vrouwen

Het Amerikaanse sportmerk Nike heeft in Newport Beach, California, een winkel geopend met enkel producten voor vrouwen. De winkel komt ook met een eigen fitnessruimte, waar groepslessen kunnen worden gevolgd.

"Vrouwenafdeling nooit sterker"

Het filiaal van Nike verkoopt niet alleen artikelen voor verschillende sporten, zoals yoga, fitness en lopen, maar heeft ook meer modieuze items in het assortiment, die minder gericht zijn op intensief gebruik. De vestiging heeft een oppervlakte van ongeveer 560 m².

 

Daarnaast kunnen klanten er ook hun loopstijl laten analyseren, schoeisel uitproberen op verschillende ondergronden en de pasvorm voor beha's laten bekijken. Er zullen ook wekelijks verschillende evenementen georganiseerd worden, zoals gastsprekers.

 

"Onze vrouwenafdeling is nooit sterker geweest en deze nieuwe winkel is de ultieme uitdrukking van onze betrokkenheid bij vrouwen die lopen, trainen en elke dag weer de sportieve look uitdragen", zegt Amy Montagne, general manager van Nike Women.

 

Nike opent deze week al een tweede winkel exclusief voor vrouwen in het Chinese Shanghai. Afhankelijk van het succes van het eerste Amerikaanse filiaal zullen er in de toekomst in de Verenigde Staten of daarbuiten nog meer van dergelijke winkels komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.