Nike profiteert van sterke vraag in China

Nike profiteert van sterke vraag in China

Het Amerikaanse sportmerk Nike heeft de verwachtingen van analisten in het tweede kwartaal weten te overtreffen. Dat is vooral te danken aan de groeiende vraag in zowel China als Noord-Amerika.

Stijgende vraag in China

De omzet van Nike groeide zo in het tweede kwartaal met 4,1 procent naar 7,69 miljard dollar (7,04 miljard euro), waardoor er sprake was van een nettowinst van 785 miljoen dollar (719 miljoen euro). Dat is een stijging van 20 procent ten opzichte van een jaar eerder.


Vooral in Noord-Amerika en in China kon Nike positieve cijfers voorleggen. In Noord-Amerika, de grootste markt voor Nike, steeg de omzet met 9,4 procent. De schoenenverkoop ging er zelfs met 12,3 procent op vooruit. In China was er dan weer sprake van een omzetstijging van 24 procent, te danken aan vernieuwde winkels en een stijgende online verkoop.


Ook de 'future orders', bestellingen die geplaatst zijn voor het volgende kwartaal, gingen er fiks op vooruit. Daar was er sprake van een stijging van 20 procent, wat aantoont dat de vraag naar de producten van Nike nog steeds in stijgende lijn is. In China was er een sprong van 34 procent bij de future orders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

18/12/2017

Zalando heeft met de Order Exchange Service een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in een stap een kledingstuk terugsturen en een nieuw in een andere maat krijgen.

COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Back to top