Nike profiteert van sterke vraag in China | RetailDetail

Nike profiteert van sterke vraag in China

Nike profiteert van sterke vraag in China

Het Amerikaanse sportmerk Nike heeft de verwachtingen van analisten in het tweede kwartaal weten te overtreffen. Dat is vooral te danken aan de groeiende vraag in zowel China als Noord-Amerika.

Stijgende vraag in China

De omzet van Nike groeide zo in het tweede kwartaal met 4,1 procent naar 7,69 miljard dollar (7,04 miljard euro), waardoor er sprake was van een nettowinst van 785 miljoen dollar (719 miljoen euro). Dat is een stijging van 20 procent ten opzichte van een jaar eerder.


Vooral in Noord-Amerika en in China kon Nike positieve cijfers voorleggen. In Noord-Amerika, de grootste markt voor Nike, steeg de omzet met 9,4 procent. De schoenenverkoop ging er zelfs met 12,3 procent op vooruit. In China was er dan weer sprake van een omzetstijging van 24 procent, te danken aan vernieuwde winkels en een stijgende online verkoop.


Ook de 'future orders', bestellingen die geplaatst zijn voor het volgende kwartaal, gingen er fiks op vooruit. Daar was er sprake van een stijging van 20 procent, wat aantoont dat de vraag naar de producten van Nike nog steeds in stijgende lijn is. In China was er een sprong van 34 procent bij de future orders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.