Nike profiteert van sterke vraag in China | RetailDetail

Nike profiteert van sterke vraag in China

Nike profiteert van sterke vraag in China

Het Amerikaanse sportmerk Nike heeft de verwachtingen van analisten in het tweede kwartaal weten te overtreffen. Dat is vooral te danken aan de groeiende vraag in zowel China als Noord-Amerika.

Stijgende vraag in China

De omzet van Nike groeide zo in het tweede kwartaal met 4,1 procent naar 7,69 miljard dollar (7,04 miljard euro), waardoor er sprake was van een nettowinst van 785 miljoen dollar (719 miljoen euro). Dat is een stijging van 20 procent ten opzichte van een jaar eerder.


Vooral in Noord-Amerika en in China kon Nike positieve cijfers voorleggen. In Noord-Amerika, de grootste markt voor Nike, steeg de omzet met 9,4 procent. De schoenenverkoop ging er zelfs met 12,3 procent op vooruit. In China was er dan weer sprake van een omzetstijging van 24 procent, te danken aan vernieuwde winkels en een stijgende online verkoop.


Ook de 'future orders', bestellingen die geplaatst zijn voor het volgende kwartaal, gingen er fiks op vooruit. Daar was er sprake van een stijging van 20 procent, wat aantoont dat de vraag naar de producten van Nike nog steeds in stijgende lijn is. In China was er een sprong van 34 procent bij de future orders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top