Nike profiteert van sterke vraag in China | RetailDetail

Nike profiteert van sterke vraag in China

Nike profiteert van sterke vraag in China

Het Amerikaanse sportmerk Nike heeft de verwachtingen van analisten in het tweede kwartaal weten te overtreffen. Dat is vooral te danken aan de groeiende vraag in zowel China als Noord-Amerika.

Stijgende vraag in China

De omzet van Nike groeide zo in het tweede kwartaal met 4,1 procent naar 7,69 miljard dollar (7,04 miljard euro), waardoor er sprake was van een nettowinst van 785 miljoen dollar (719 miljoen euro). Dat is een stijging van 20 procent ten opzichte van een jaar eerder.


Vooral in Noord-Amerika en in China kon Nike positieve cijfers voorleggen. In Noord-Amerika, de grootste markt voor Nike, steeg de omzet met 9,4 procent. De schoenenverkoop ging er zelfs met 12,3 procent op vooruit. In China was er dan weer sprake van een omzetstijging van 24 procent, te danken aan vernieuwde winkels en een stijgende online verkoop.


Ook de 'future orders', bestellingen die geplaatst zijn voor het volgende kwartaal, gingen er fiks op vooruit. Daar was er sprake van een stijging van 20 procent, wat aantoont dat de vraag naar de producten van Nike nog steeds in stijgende lijn is. In China was er een sprong van 34 procent bij de future orders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.