Nike scoort beter dan verwacht | RetailDetail

Nike scoort beter dan verwacht

Nike scoort beter dan verwacht

Nike heeft voor het voorbije kwartaal cijfers voorgelegd die beter waren dan verwacht. Vooral in Noord-Amerika en West-Europa doet het bedrijf het goed, dankzij de stijgende verkoop in aanloop naar de Wereldbeker voetbal in Brazilië.

Stijging in grootste markten

In het vierde kwartaal van sportmerk Nike, dat eindigde op 31 mei, steeg de omzet in Noord-Amerika met 10 procent en in West-Europa met 18 procent, althans zonder rekening te houden met wisselkoerseffecten. Nike haalt meer dan de helft van zijn omzet in die twee markten, waardoor de totale omzet met 11 procent steeg naar 7,4 miljard dollar (5,43 miljard euro).

 

De totale omzet voor het boekjaar 2014 kwam 10 procent hoger uit, op 27,8 miljard dollar (20,4 miljard euro). "Nike is het nummer één merk in elke stad in de top-10 van West-Europa", zegt Nike Brand President Trevor Edwards aan Reuters.

 

Marketing voor en tijdens WK

In het vierde kwartaal gaf Nike ook 36 procent meer uit aan marketing, zoals de "Winner Stays"-reclame die op Youtube meer dan 82 miljoen keer werd bekeken. Ook dit kwartaal zou de marketingkost met 30 procent stijgen, om te kapitaliseren op de populariteit van voetbal tijdens het WK.

 

Tijdens het WK zijn er trouwens voor het eerst meer teams die met Nike spelen dan met Adidas. Ook spelen meer spelers in een uitrusting van Nike dan er spelers gekleed gaan in alle andere merken samen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.