Nike scoort beter dan verwacht

Nike scoort beter dan verwacht

Nike heeft voor het voorbije kwartaal cijfers voorgelegd die beter waren dan verwacht. Vooral in Noord-Amerika en West-Europa doet het bedrijf het goed, dankzij de stijgende verkoop in aanloop naar de Wereldbeker voetbal in Brazilië.

Stijging in grootste markten

In het vierde kwartaal van sportmerk Nike, dat eindigde op 31 mei, steeg de omzet in Noord-Amerika met 10 procent en in West-Europa met 18 procent, althans zonder rekening te houden met wisselkoerseffecten. Nike haalt meer dan de helft van zijn omzet in die twee markten, waardoor de totale omzet met 11 procent steeg naar 7,4 miljard dollar (5,43 miljard euro).

 

De totale omzet voor het boekjaar 2014 kwam 10 procent hoger uit, op 27,8 miljard dollar (20,4 miljard euro). "Nike is het nummer één merk in elke stad in de top-10 van West-Europa", zegt Nike Brand President Trevor Edwards aan Reuters.

 

Marketing voor en tijdens WK

In het vierde kwartaal gaf Nike ook 36 procent meer uit aan marketing, zoals de "Winner Stays"-reclame die op Youtube meer dan 82 miljoen keer werd bekeken. Ook dit kwartaal zou de marketingkost met 30 procent stijgen, om te kapitaliseren op de populariteit van voetbal tijdens het WK.

 

Tijdens het WK zijn er trouwens voor het eerst meer teams die met Nike spelen dan met Adidas. Ook spelen meer spelers in een uitrusting van Nike dan er spelers gekleed gaan in alle andere merken samen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Back to top