Nike scoort beter dan verwacht | RetailDetail

Nike scoort beter dan verwacht

Nike scoort beter dan verwacht

Nike heeft voor het voorbije kwartaal cijfers voorgelegd die beter waren dan verwacht. Vooral in Noord-Amerika en West-Europa doet het bedrijf het goed, dankzij de stijgende verkoop in aanloop naar de Wereldbeker voetbal in Brazilië.

Stijging in grootste markten

In het vierde kwartaal van sportmerk Nike, dat eindigde op 31 mei, steeg de omzet in Noord-Amerika met 10 procent en in West-Europa met 18 procent, althans zonder rekening te houden met wisselkoerseffecten. Nike haalt meer dan de helft van zijn omzet in die twee markten, waardoor de totale omzet met 11 procent steeg naar 7,4 miljard dollar (5,43 miljard euro).

 

De totale omzet voor het boekjaar 2014 kwam 10 procent hoger uit, op 27,8 miljard dollar (20,4 miljard euro). "Nike is het nummer één merk in elke stad in de top-10 van West-Europa", zegt Nike Brand President Trevor Edwards aan Reuters.

 

Marketing voor en tijdens WK

In het vierde kwartaal gaf Nike ook 36 procent meer uit aan marketing, zoals de "Winner Stays"-reclame die op Youtube meer dan 82 miljoen keer werd bekeken. Ook dit kwartaal zou de marketingkost met 30 procent stijgen, om te kapitaliseren op de populariteit van voetbal tijdens het WK.

 

Tijdens het WK zijn er trouwens voor het eerst meer teams die met Nike spelen dan met Adidas. Ook spelen meer spelers in een uitrusting van Nike dan er spelers gekleed gaan in alle andere merken samen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.