Nike scoort beter dan verwacht

Nike scoort beter dan verwacht

Nike heeft voor het voorbije kwartaal cijfers voorgelegd die beter waren dan verwacht. Vooral in Noord-Amerika en West-Europa doet het bedrijf het goed, dankzij de stijgende verkoop in aanloop naar de Wereldbeker voetbal in Brazilië.

Stijging in grootste markten

In het vierde kwartaal van sportmerk Nike, dat eindigde op 31 mei, steeg de omzet in Noord-Amerika met 10 procent en in West-Europa met 18 procent, althans zonder rekening te houden met wisselkoerseffecten. Nike haalt meer dan de helft van zijn omzet in die twee markten, waardoor de totale omzet met 11 procent steeg naar 7,4 miljard dollar (5,43 miljard euro).

 

De totale omzet voor het boekjaar 2014 kwam 10 procent hoger uit, op 27,8 miljard dollar (20,4 miljard euro). "Nike is het nummer één merk in elke stad in de top-10 van West-Europa", zegt Nike Brand President Trevor Edwards aan Reuters.

 

Marketing voor en tijdens WK

In het vierde kwartaal gaf Nike ook 36 procent meer uit aan marketing, zoals de "Winner Stays"-reclame die op Youtube meer dan 82 miljoen keer werd bekeken. Ook dit kwartaal zou de marketingkost met 30 procent stijgen, om te kapitaliseren op de populariteit van voetbal tijdens het WK.

 

Tijdens het WK zijn er trouwens voor het eerst meer teams die met Nike spelen dan met Adidas. Ook spelen meer spelers in een uitrusting van Nike dan er spelers gekleed gaan in alle andere merken samen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top