Nike scoort beter dan verwacht | RetailDetail

Nike scoort beter dan verwacht

Nike scoort beter dan verwacht

Nike heeft voor het voorbije kwartaal cijfers voorgelegd die beter waren dan verwacht. Vooral in Noord-Amerika en West-Europa doet het bedrijf het goed, dankzij de stijgende verkoop in aanloop naar de Wereldbeker voetbal in Brazilië.

Stijging in grootste markten

In het vierde kwartaal van sportmerk Nike, dat eindigde op 31 mei, steeg de omzet in Noord-Amerika met 10 procent en in West-Europa met 18 procent, althans zonder rekening te houden met wisselkoerseffecten. Nike haalt meer dan de helft van zijn omzet in die twee markten, waardoor de totale omzet met 11 procent steeg naar 7,4 miljard dollar (5,43 miljard euro).

 

De totale omzet voor het boekjaar 2014 kwam 10 procent hoger uit, op 27,8 miljard dollar (20,4 miljard euro). "Nike is het nummer één merk in elke stad in de top-10 van West-Europa", zegt Nike Brand President Trevor Edwards aan Reuters.

 

Marketing voor en tijdens WK

In het vierde kwartaal gaf Nike ook 36 procent meer uit aan marketing, zoals de "Winner Stays"-reclame die op Youtube meer dan 82 miljoen keer werd bekeken. Ook dit kwartaal zou de marketingkost met 30 procent stijgen, om te kapitaliseren op de populariteit van voetbal tijdens het WK.

 

Tijdens het WK zijn er trouwens voor het eerst meer teams die met Nike spelen dan met Adidas. Ook spelen meer spelers in een uitrusting van Nike dan er spelers gekleed gaan in alle andere merken samen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top