Obligatie-uitgifte FNG brengt minder op dan verwacht

Obligatie-uitgifte FNG brengt minder op dan verwacht

Modegroep FNG kondigde begin december een obligatie-uitgifte aan met als doel een bedrag tussen 40 miljoen euro en 50 miljoen euro binnen te halen, maar slechts de helft van dat bedrag werd binnengehaald.

Geld nodig voor groei

De grootste reden voor het feit dat er slechts 25 miljoen euro werd opgehaald, is waarschijnlijk de timing van de uitgifte. "Achteraf bekeken had de timing van deze operatie beter gekund", erkent Dieter Penninckx, topman bij FNG Group. "De afgelopen 3 à 4 weken is de markt aanzienlijk krapper geworden, vertellen de bankiers mij. In die optiek is het dan eigenlijk een succes dat we 25 miljoen konden ophalen."

 

FNG Group kan het geld nochtans goed gebruiken: begin november nam het de Nederlandse merken Steps en Superstar en de aankooporganisatie Coltex Retail Group over. Daardoor steeg de omzet van de groep naar 225 miljoen euro. Die overnames werden gefinancierd met eigen middelen en dus wilde FNG Group het extra geld gebruiken om verder te kunnen groeien.

 

Vooral internationaal wil de groep snel uitbreiden. Zo startte het aankoopkantoren op in Istanboel, New Delhi en Hong Kong.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top