Obligatie-uitgifte FNG brengt minder op dan verwacht | RetailDetail

Obligatie-uitgifte FNG brengt minder op dan verwacht

Obligatie-uitgifte FNG brengt minder op dan verwacht

Modegroep FNG kondigde begin december een obligatie-uitgifte aan met als doel een bedrag tussen 40 miljoen euro en 50 miljoen euro binnen te halen, maar slechts de helft van dat bedrag werd binnengehaald.

Geld nodig voor groei

De grootste reden voor het feit dat er slechts 25 miljoen euro werd opgehaald, is waarschijnlijk de timing van de uitgifte. "Achteraf bekeken had de timing van deze operatie beter gekund", erkent Dieter Penninckx, topman bij FNG Group. "De afgelopen 3 à 4 weken is de markt aanzienlijk krapper geworden, vertellen de bankiers mij. In die optiek is het dan eigenlijk een succes dat we 25 miljoen konden ophalen."

 

FNG Group kan het geld nochtans goed gebruiken: begin november nam het de Nederlandse merken Steps en Superstar en de aankooporganisatie Coltex Retail Group over. Daardoor steeg de omzet van de groep naar 225 miljoen euro. Die overnames werden gefinancierd met eigen middelen en dus wilde FNG Group het extra geld gebruiken om verder te kunnen groeien.

 

Vooral internationaal wil de groep snel uitbreiden. Zo startte het aankoopkantoren op in Istanboel, New Delhi en Hong Kong.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.