Obligatie-uitgifte FNG brengt minder op dan verwacht

Obligatie-uitgifte FNG brengt minder op dan verwacht

Modegroep FNG kondigde begin december een obligatie-uitgifte aan met als doel een bedrag tussen 40 miljoen euro en 50 miljoen euro binnen te halen, maar slechts de helft van dat bedrag werd binnengehaald.

Geld nodig voor groei

De grootste reden voor het feit dat er slechts 25 miljoen euro werd opgehaald, is waarschijnlijk de timing van de uitgifte. "Achteraf bekeken had de timing van deze operatie beter gekund", erkent Dieter Penninckx, topman bij FNG Group. "De afgelopen 3 à 4 weken is de markt aanzienlijk krapper geworden, vertellen de bankiers mij. In die optiek is het dan eigenlijk een succes dat we 25 miljoen konden ophalen."

 

FNG Group kan het geld nochtans goed gebruiken: begin november nam het de Nederlandse merken Steps en Superstar en de aankooporganisatie Coltex Retail Group over. Daardoor steeg de omzet van de groep naar 225 miljoen euro. Die overnames werden gefinancierd met eigen middelen en dus wilde FNG Group het extra geld gebruiken om verder te kunnen groeien.

 

Vooral internationaal wil de groep snel uitbreiden. Zo startte het aankoopkantoren op in Istanboel, New Delhi en Hong Kong.

Tags: