Omzet Desigual stijgt bijna met kwart | RetailDetail

Omzet Desigual stijgt bijna met kwart

Omzet Desigual stijgt bijna met kwart

De Spaanse moderetailer Desigual zag in de eerste zes maanden van 2014 zijn omzet met bijna een kwart stijgen. De nettowinst steeg daardoor bijna met de helft naar een bedrag van 66,4 miljoen euro.

Internationale expansie

De totale omzet van Desigual steeg met 23 procent naar 452 miljoen euro, de nettowinst steeg zelfs met 48 procent. Dat was vooral te danken aan de internationale expansie van het merk, dat van januari tot juni in totaal 45 nieuwe winkels opende. Het opende onder andere zijn eerste filialen in Peru, Mexico en Luxemburg.

 

Daarnaast doet ook het nieuwe concept 'D-Shops Desigual Authorized Dealers' het bijzonder goed: dat is een vorm van franchise, waar de retailers echter meer vrijheid dan normaal hebben om hun winkels in te richten. Enige voorwaarde is dat 80 procent van de winkelruimte wordt gereserveerd voor producten van Desigual. De voorbije zes maanden openden er wereldwijd 46 van die winkels. Met het concept mikt Desigual op winkels in kleine en middelgrote steden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top