Omzet Desigual stijgt met bijna een vijfde | RetailDetail

Omzet Desigual stijgt met bijna een vijfde

Omzet Desigual stijgt met bijna een vijfde

De omzet van de Spaanse modeketen Desigual is in de eerste negen maanden van 2014 met 19,3 procent gestegen naar 740,6 miljoen euro. Dat was vooral te danken aan de flinke expansie van het merk.

Minder felle kleuren

In die periode opende Desigual maar liefst 71 winkels, wat het totaal in september op 475 eigen winkels wereldwijd bracht. Om die grote markt aan te spreken, heeft het wel besloten om het gebruik van felle kleuren en patronen voor een stuk terug te dringen. Dat was tot nu toe nochtans het handelsmerk van Desigual.

 

Het Spaanse merk lanceerde de laatste tijd ook verschillende collecties, om het aanbod in de winkels verder uit te breiden. Zo kwam er een sportieve lijn en kwam het op de proppen met een eigen parfum. In mei van dit jaar maakte het Spaanse bedrijf bekend dat het op het einde van 2014 500 eigen winkels wil hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.