Omzet Gerry Weber groeit met 6,2%

Omzet Gerry Weber groeit met 6,2%

Het Duitse modebedrijf Gerry Weber heeft het afgelopen boekjaar zijn omzet met 6,2% zien groeien tot 852 miljoen euro dankzij 68 winkelopeningen. De brutowinst van het bedrijf daalde echter wel, van 115,9 naar 105,8 miljoen euro.

Focus op eigen winkels

Het bedrijf heeft naast de winkelopeningen (vooral in Duitsland, Spanje en Nederland) ook 19 franchises in België in eigen handen genomen. Gerry Weber focust al enkele jaren op eigen retail, waardoor de omzet van die tak de laatste vijf jaar verdubbeld is van 143,8 miljoen euro in 2008/2009 naar 299,5 miljoen euro in 2011/2012. 42,7 procent van de omzet van Gerry Weber wordt in de eigen winkels gehaald, volgend jaar moet dat meer dan vijftig procent zijn.

 

De omzet bij groothandel steeg de laatste jaren minder sterk, van 444,4 miljoen euro in 2008/2009 naar 502,8 miljoen euro in 2011/2012.

 

Gerry Weber ziet het huidige boekjaar, dat op 1 november van start ging, positief tegemoet, gesteund door goede resultaten in november en december. Het mikt op een omzet van 900 miljoen euro, een stijging van vijf procent, en een brutowinst van 120 miljoen euro. Dit jaar wil het ook tussen de 65 en 75 nieuwe winkels openen, in Duitsland en daarbuiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top