Omzet Hugo Boss stijgt 8% | RetailDetail

Omzet Hugo Boss stijgt 8%

Omzet Hugo Boss stijgt 8%

De omzet van het Duitse kledingmerk Hugo Boss is in het tweede kwartaal met acht procent gestegen voor wisselkoerseffecten. De nettowinst steeg daarbij met maar liefst achttien procent, naar 62,5 miljoen euro.

Groei op alle markten

De omzet van Hugo Boss kwam in het tweede kwartaal uit op 558,9 miljoen euro: na wisselkoerseffecten betekende dat een stijging van vijf procent. In Europa groeide de omzet met tien procent, terwijl er op de Amerikaanse continenten sprake was van een groei van zeven procent. In Azië was er sprake van een kleine groei van slechts twee procent.

 

"Onze constante sterke groei in Europa en onze ommekeer in de Amerikas zijn de basis voor deze sterke kwartaalresultaten", zegt CEO  Claus-Dietrich Lahrs. "Ondanks de aanhoudende moeilijke situatie op bepaalde markten zullen we nog sneller groeien in de tweede helft van het jaar. We zullen onze aanwezigheid en merksterkte bij womenswear versterken, om zo een groei op lange termijn te verzekeren."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.