Omzet Hugo Boss stijgt 8%

Omzet Hugo Boss stijgt 8%

De omzet van het Duitse kledingmerk Hugo Boss is in het tweede kwartaal met acht procent gestegen voor wisselkoerseffecten. De nettowinst steeg daarbij met maar liefst achttien procent, naar 62,5 miljoen euro.

Groei op alle markten

De omzet van Hugo Boss kwam in het tweede kwartaal uit op 558,9 miljoen euro: na wisselkoerseffecten betekende dat een stijging van vijf procent. In Europa groeide de omzet met tien procent, terwijl er op de Amerikaanse continenten sprake was van een groei van zeven procent. In Azië was er sprake van een kleine groei van slechts twee procent.

 

"Onze constante sterke groei in Europa en onze ommekeer in de Amerikas zijn de basis voor deze sterke kwartaalresultaten", zegt CEO  Claus-Dietrich Lahrs. "Ondanks de aanhoudende moeilijke situatie op bepaalde markten zullen we nog sneller groeien in de tweede helft van het jaar. We zullen onze aanwezigheid en merksterkte bij womenswear versterken, om zo een groei op lange termijn te verzekeren."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Back to top