Omzet Mango stijgt met bijna 10 procent in 2014 | RetailDetail

Omzet Mango stijgt met bijna 10 procent in 2014

Omzet Mango stijgt met bijna 10 procent in 2014

De omzet van de Spaanse modegroep Mango is in 2014 met 9,3 procent gestegen ten opzichte van het jaar eerder. Vooral online wist het bedrijf flink te groeien, dankzij een uitbreiding met twaalf nieuwe landenwebshops.

Online groei

De totale omzet van Mango kwam in 2014 uit op 2,017 miljard euro, waarvan nu al 9,1 procent online en meer dan 80 procent in het buitenland gehaald werd. Met de 12 nieuwe landen die vorig jaar een Mango-webshop kregen, verkoopt het merk nu in 76 landen online. Vorig jaar was Mango goed voor een ebitda van 223 miljoen euro.

 

Er kwamen in 2014 90 nieuwe fysieke winkels van Mango Man bij, waardoor het totaal nu op 240 filialen in meer dan 40 landen komt. Die keten is onder andere te vinden in België, Nederland, Spanje, Polen, Chili en Singapore. Mango Kids is met 150 winkels aanwezig in 50 landen. De belangrijkste keten, Mango, heeft ondertussen al meer dan 2.700 winkels in 109 landen.

 

Mango wil in 2015 300 miljoen euro investeren in onder andere de opening van nieuwe winkels en het herinrichten van reeds bestaande winkels. Ook wil Mango online blijven uitbreiden, met nieuwe webshops in Zuid-Amerika, Azië en Afrika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.