Omzet retail stijgt 17% bij Burberry | RetailDetail

Omzet retail stijgt 17% bij Burberry

Omzet retail stijgt 17% bij Burberry

Luxemerk Burberry kon in het eerste kwartaal van het boekjaar 2014/2015 een omzetstijging met zeventien procent kunnen optekenen. Het modebedrijf kon in alle regio's en bij alle productgroepen een groei laten optekenen.

Groei in alle sectoren

De totale retailomzet voor het Britse Burberry kwam uit op 370 miljoen pond (465 miljoen euro), wat een onderliggende groei van 17 procent betekende. De vergelijkbare omzet steeg met twaalf procent. In de regio's Azië en Amerika was er sprake van een tweecijferige omzetgroei, terwijl het in Europa bleef bij een lage groei. Er was ook sprake van een tweecijferige groei binnen de drie grootste productcategorieën.

 

"De resultaten van dit eerste kwartaal tonen onze focus in het geven van de best mogelijke ervaring van het Burberry-merk door verdere investeringen in retail, digital en service, zowel online als offline. De groei van 12% in vergelijkbare omzet toont het succes van ons team in het ontgrendelen van de voordelen van deze investeringen", zegt CEO Christopher Bailey trots.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.