Omzet retail stijgt 17% bij Burberry

Omzet retail stijgt 17% bij Burberry

Luxemerk Burberry kon in het eerste kwartaal van het boekjaar 2014/2015 een omzetstijging met zeventien procent kunnen optekenen. Het modebedrijf kon in alle regio's en bij alle productgroepen een groei laten optekenen.

Groei in alle sectoren

De totale retailomzet voor het Britse Burberry kwam uit op 370 miljoen pond (465 miljoen euro), wat een onderliggende groei van 17 procent betekende. De vergelijkbare omzet steeg met twaalf procent. In de regio's Azië en Amerika was er sprake van een tweecijferige omzetgroei, terwijl het in Europa bleef bij een lage groei. Er was ook sprake van een tweecijferige groei binnen de drie grootste productcategorieën.

 

"De resultaten van dit eerste kwartaal tonen onze focus in het geven van de best mogelijke ervaring van het Burberry-merk door verdere investeringen in retail, digital en service, zowel online als offline. De groei van 12% in vergelijkbare omzet toont het succes van ons team in het ontgrendelen van de voordelen van deze investeringen", zegt CEO Christopher Bailey trots.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top