Omzet retail stijgt 17% bij Burberry | RetailDetail

Omzet retail stijgt 17% bij Burberry

Omzet retail stijgt 17% bij Burberry

Luxemerk Burberry kon in het eerste kwartaal van het boekjaar 2014/2015 een omzetstijging met zeventien procent kunnen optekenen. Het modebedrijf kon in alle regio's en bij alle productgroepen een groei laten optekenen.

Groei in alle sectoren

De totale retailomzet voor het Britse Burberry kwam uit op 370 miljoen pond (465 miljoen euro), wat een onderliggende groei van 17 procent betekende. De vergelijkbare omzet steeg met twaalf procent. In de regio's Azië en Amerika was er sprake van een tweecijferige omzetgroei, terwijl het in Europa bleef bij een lage groei. Er was ook sprake van een tweecijferige groei binnen de drie grootste productcategorieën.

 

"De resultaten van dit eerste kwartaal tonen onze focus in het geven van de best mogelijke ervaring van het Burberry-merk door verdere investeringen in retail, digital en service, zowel online als offline. De groei van 12% in vergelijkbare omzet toont het succes van ons team in het ontgrendelen van de voordelen van deze investeringen", zegt CEO Christopher Bailey trots.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Back to top