Omzet Skechers stijgt met meer dan 40 procent | RetailDetail

Omzet Skechers stijgt met meer dan 40 procent

Omzet Skechers stijgt met meer dan 40 procent

In het eerste kwartaal van 2015 heeft modemerk Skechers USA een omzetstijging van 40,5 procent laten optekenen. Het behaalt zo de hoogste kwartaalomzet in de geschiedenis van het bedrijf.

Expansie in 2015

De omzet kwam in die drie maanden uit op 768 miljoen dollar (720 miljoen euro). "De netto-omzetgroei van 40,5 procent is te danken aan de sterke vraag naar onze lifestyle, performance en kids schoenen van klanten over de hele wereld", zei COO David Weinberg. Die nettowinst in het eerste kwartaal kwam uit op 56,1 miljoen dollar (52 miljoen euro).

 

Skechers trekt daarmee de lijn van 2014 door. Ook toen werd er al een verkoopsrecord van 2,4 miljard dollar (2,2 miljard euro) gevestigd. Op het einde van het kwartaal had Skechers wereldwijd 1.063 winkels, waarvan 610 op markten buiten de Verenigde Staten. De schoenverkoper hoopt tegen het einde van 2015 ongeveer 1.250 winkels te hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top