Omzet Tom Tailor stijgt licht | RetailDetail

Omzet Tom Tailor stijgt licht

Omzet Tom Tailor stijgt licht

De retailomzet van het Duitse modebedrijf Tom Tailor is in het tweede kwartaal met 0,8 procent gestegen tot 150 miljoen euro. De retailomzet van het gelijknamige merk steeg met 8,8 procent, waarbij de vergelijkbare omzet 1,3 procent hoger uitkwam.

Nieuwe strategie bij Bonita

Bij zustermerk Bonita daalde de vergelijkbare omzet met 9,1 procent, maar dat was ingecalculeerd bij een verandering van strategie voor het merk. Het bestuur wil vooral focussen op het uitbouwen van kwalitatieve verkoop en minder op kwantiteit. De brutowinstmarge werd dan ook opgetrokken met 4,6 procent naar 70 procent.

 

"We blijven ons pad volgen bij Bonita, door te benadrukken op de ontwikkeling van een sterke productportfolio. Ons doel voor het merk is terugkeren naar vergelijkbare groei op middellange termijn. Het Tom Tailor-merk zal hierbij blijven dienen als voorbeeld.", zegt Dieter Holzer, CEO van Tom Tailor Holding.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top