Omzet Tom Tailor stijgt licht | RetailDetail

Omzet Tom Tailor stijgt licht

Omzet Tom Tailor stijgt licht

De retailomzet van het Duitse modebedrijf Tom Tailor is in het tweede kwartaal met 0,8 procent gestegen tot 150 miljoen euro. De retailomzet van het gelijknamige merk steeg met 8,8 procent, waarbij de vergelijkbare omzet 1,3 procent hoger uitkwam.

Nieuwe strategie bij Bonita

Bij zustermerk Bonita daalde de vergelijkbare omzet met 9,1 procent, maar dat was ingecalculeerd bij een verandering van strategie voor het merk. Het bestuur wil vooral focussen op het uitbouwen van kwalitatieve verkoop en minder op kwantiteit. De brutowinstmarge werd dan ook opgetrokken met 4,6 procent naar 70 procent.

 

"We blijven ons pad volgen bij Bonita, door te benadrukken op de ontwikkeling van een sterke productportfolio. Ons doel voor het merk is terugkeren naar vergelijkbare groei op middellange termijn. Het Tom Tailor-merk zal hierbij blijven dienen als voorbeeld.", zegt Dieter Holzer, CEO van Tom Tailor Holding.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.