Omzetgroei Primark stuwt moederbedrijf

Omzetgroei Primark stuwt moederbedrijf

Associated British Foods verwacht voor de eerste zes maanden van het boekjaar 2014/2015 een stijgende verkoop bij kledingketen Primark, die slechte resultaten bij andere segmenten van het bedrijf moet teniet doen.

Stijgende winkeloppervlakte

ABF verwacht dat Primark in het eerste half jaar van het financiële jaar 2014/2015 een omzetstijging van 16 procent zal kennen, gedreven door een stijging van de winkeloppervlakte met 11 procent. Het bedrijf wil dit financieel jaar ongeveer 93.000 m² winkeloppervlakte toevoegen.

 

Volgens ABF is de vergelijkbare omzet van Primark ook terug op het niveau van vorig jaar gekomen: op het einde van 2014 was die ietwat teleurstellend, omwille van onder andere het warme weer. De totale omzet steeg in het kwartaal dat eindigde op 3 januari 2015 wel met 15 procent.

 

Associated British Foods zal op 21 april 2015 de resultaten van de eerste helft van zijn boekjaar, de zes maanden tot 28 februari 2015, bekend maken.

Tags: