Omzetgroei Primark stuwt moederbedrijf | RetailDetail

Omzetgroei Primark stuwt moederbedrijf

Omzetgroei Primark stuwt moederbedrijf

Associated British Foods verwacht voor de eerste zes maanden van het boekjaar 2014/2015 een stijgende verkoop bij kledingketen Primark, die slechte resultaten bij andere segmenten van het bedrijf moet teniet doen.

Stijgende winkeloppervlakte

ABF verwacht dat Primark in het eerste half jaar van het financiële jaar 2014/2015 een omzetstijging van 16 procent zal kennen, gedreven door een stijging van de winkeloppervlakte met 11 procent. Het bedrijf wil dit financieel jaar ongeveer 93.000 m² winkeloppervlakte toevoegen.

 

Volgens ABF is de vergelijkbare omzet van Primark ook terug op het niveau van vorig jaar gekomen: op het einde van 2014 was die ietwat teleurstellend, omwille van onder andere het warme weer. De totale omzet steeg in het kwartaal dat eindigde op 3 januari 2015 wel met 15 procent.

 

Associated British Foods zal op 21 april 2015 de resultaten van de eerste helft van zijn boekjaar, de zes maanden tot 28 februari 2015, bekend maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.