Omzetstijging, hogere winst en Belgische webshop voor Hennes & Mauritz | RetailDetail

Omzetstijging, hogere winst en Belgische webshop voor Hennes & Mauritz

Omzetstijging, hogere winst en Belgische webshop voor Hennes & Mauritz

Het Zweedse modeconcern Hennes & Mauritz, de groep boven onder meer H&M, COS en & Other Stories, heeft vorig kwartaal fors meer omzet en winst gerealiseerd dan een jaar eerder. Binnenkort volgt bovendien de Belgische webshop van H&M.

36% meer winst in Q1

De winst in het eerste kwartaal (tot eind februari) steeg liefst 36% tot 3,6 miljard Zweedse kroon, omgerekend zo'n 390 miljoen euro. Ook de omzet spurtte gezwind een kwart hoger om af te klokken op 40,3 miljard kroon, een slordige 4,3 miljard euro.

 

"We zijn 2015 goed gestart", zegt CEO Karl-Johan Persson, "en dat zowel qua omzet als qua winst. Ons aantrekkelijke aanbod voor de consument en onze sterke expansie in zowel de winkelstraat als online verklaren ons groeiende marktaandeel en onze prima winstgevendheid, samen met onze inspanningen om voortdurend beter te worden."

 

H&M bevestigt: Belgische webshop opent deze lente

H&M blijft ook volop inzetten op online expansie: zoals RetailDetail eerder al berichtte wordt nog deze lente de webshop uitgerold naar België. Daarnaast volgen binnenkort ook Bulgarije, Hongarije, Polen, Portugal, Roemenië, Slovakije en Tsjechië; in de herfst krijgen ook de Zwitsers een eigen webwinkel.

 

Uiteraard blijven de Zweden ook hun offline aanwezigheid uitbouwen: half februari opende het concern zijn eerste vestiging in Taiwan. Voor het hele jaar mikt het bedrijf op zo'n 400 nieuwe vestigingen (alle enseignes samen), met primeurs voor Peru, Macau, India en Zuid-Afrika. Daarnaast opent H&M binnenkort ook een gloednieuw vlaggenschip aan Herald Square in New York: die wordt met 5.700 m² een van de allergrootste vestigingen van de groep wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top