Omzetstijging, hogere winst en Belgische webshop voor Hennes & Mauritz

Omzetstijging, hogere winst en Belgische webshop voor Hennes & Mauritz

Het Zweedse modeconcern Hennes & Mauritz, de groep boven onder meer H&M, COS en & Other Stories, heeft vorig kwartaal fors meer omzet en winst gerealiseerd dan een jaar eerder. Binnenkort volgt bovendien de Belgische webshop van H&M.

36% meer winst in Q1

De winst in het eerste kwartaal (tot eind februari) steeg liefst 36% tot 3,6 miljard Zweedse kroon, omgerekend zo'n 390 miljoen euro. Ook de omzet spurtte gezwind een kwart hoger om af te klokken op 40,3 miljard kroon, een slordige 4,3 miljard euro.

 

"We zijn 2015 goed gestart", zegt CEO Karl-Johan Persson, "en dat zowel qua omzet als qua winst. Ons aantrekkelijke aanbod voor de consument en onze sterke expansie in zowel de winkelstraat als online verklaren ons groeiende marktaandeel en onze prima winstgevendheid, samen met onze inspanningen om voortdurend beter te worden."

 

H&M bevestigt: Belgische webshop opent deze lente

H&M blijft ook volop inzetten op online expansie: zoals RetailDetail eerder al berichtte wordt nog deze lente de webshop uitgerold naar België. Daarnaast volgen binnenkort ook Bulgarije, Hongarije, Polen, Portugal, Roemenië, Slovakije en Tsjechië; in de herfst krijgen ook de Zwitsers een eigen webwinkel.

 

Uiteraard blijven de Zweden ook hun offline aanwezigheid uitbouwen: half februari opende het concern zijn eerste vestiging in Taiwan. Voor het hele jaar mikt het bedrijf op zo'n 400 nieuwe vestigingen (alle enseignes samen), met primeurs voor Peru, Macau, India en Zuid-Afrika. Daarnaast opent H&M binnenkort ook een gloednieuw vlaggenschip aan Herald Square in New York: die wordt met 5.700 m² een van de allergrootste vestigingen van de groep wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top