Online omzet Macintosh Retail Group groeit met 41% | RetailDetail

Online omzet Macintosh Retail Group groeit met 41%

Online omzet Macintosh Retail Group groeit met 41%

In het vierde kwartaal heeft de Nederlandse Macintosh Retail Group opnieuw een omzetstijging kunnen laten optekenen in het segment Fashion, maar door een zwakke schoenenmarkt was die een stuk lager dan in de vorige kwartalen.

Online groei

De totale omzet van de Macintosh Retail Group kwam in het vierde kwartaal uit op 241,5 miljoen euro, een stijging van 5,4% ten opzichte van een jaar eerder. Het segment Living, dat enkel nog maar bestaat uit filialen van Kwantum, steeg met 18,7% naar 55,1 miljoen euro. Bij Fashion was er sprake van een omzetstijging van 2,0% naar 186,4 miljoen euro.

 

In Fashion was vooral online de omzetstijging groot: de online verkoop groeide met 25,7% naar 19,8 miljoen euro. Offline was er sprake van een minimale daling van 0,2 procent. Dat was vooral te wijten aan de omzet in Fashion BeLux, die met 5,7% daalde. Fashion UK groeide dan weer met 6,1%.

 

Herfst en winter onder verwachtingen

CEO Kurt Staelens verklaarde het slechte resultaat onder andere aan het warme weer, waardoor "de verkoop van herfst- en wintermode achter bleef bij de verwachtingen. De positieve resultaatontwikkeling in Fashion tot en met augustus werd daardoor meer dan ongedaan gemaakt", aldus de topman.

 

Voor het volledige jaar steeg de omzet van Macintosh met 5,9% naar 870,6 miljoen euro. Bij Fashion was er een groei van 6,0%, Living groeide 5,6%. Online groeide de groep in 2014 met liefst 41,3% naar 64,8 miljoen euro. De volledige jaarcijfers zullen op 19 maart bekend gemaakt worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.