Online omzet Macintosh Retail Group groeit met 41%

Online omzet Macintosh Retail Group groeit met 41%

In het vierde kwartaal heeft de Nederlandse Macintosh Retail Group opnieuw een omzetstijging kunnen laten optekenen in het segment Fashion, maar door een zwakke schoenenmarkt was die een stuk lager dan in de vorige kwartalen.

Online groei

De totale omzet van de Macintosh Retail Group kwam in het vierde kwartaal uit op 241,5 miljoen euro, een stijging van 5,4% ten opzichte van een jaar eerder. Het segment Living, dat enkel nog maar bestaat uit filialen van Kwantum, steeg met 18,7% naar 55,1 miljoen euro. Bij Fashion was er sprake van een omzetstijging van 2,0% naar 186,4 miljoen euro.

 

In Fashion was vooral online de omzetstijging groot: de online verkoop groeide met 25,7% naar 19,8 miljoen euro. Offline was er sprake van een minimale daling van 0,2 procent. Dat was vooral te wijten aan de omzet in Fashion BeLux, die met 5,7% daalde. Fashion UK groeide dan weer met 6,1%.

 

Herfst en winter onder verwachtingen

CEO Kurt Staelens verklaarde het slechte resultaat onder andere aan het warme weer, waardoor "de verkoop van herfst- en wintermode achter bleef bij de verwachtingen. De positieve resultaatontwikkeling in Fashion tot en met augustus werd daardoor meer dan ongedaan gemaakt", aldus de topman.

 

Voor het volledige jaar steeg de omzet van Macintosh met 5,9% naar 870,6 miljoen euro. Bij Fashion was er een groei van 6,0%, Living groeide 5,6%. Online groeide de groep in 2014 met liefst 41,3% naar 64,8 miljoen euro. De volledige jaarcijfers zullen op 19 maart bekend gemaakt worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top