Online omzet New Look stijgt 66% | RetailDetail

Online omzet New Look stijgt 66%

Online omzet New Look stijgt 66%

De Britse modeketen New Look heeft haar omzet met 5% kunnen opvijzelen tot 452,1 miljoen pond (zo'n 545 miljoen euro) in het laatste kwartaal van 2013. De online verkopen van de keten gingen zelfs met tweederde omhoog.

Ook winkelopeningen tillen omzet hoger

In de eerste negen maanden van zijn gebroken boekjaar realiseerde New Look al een omzet van 1,2 miljard pond (1,44 miljard euro), wat 5,6% meer was dan het jaar voordien. Een deel van de aangroei is evenwel afkomstig van nieuwe verkooppunten: op vergelijkbare basis bedroeg de omzetgroei immers 'maar' 1,1%.

 

Die stijging werd vooral online gehaald: in de 39 weken tot eind december lag de webverkoop 65,6% hoger dan in dezelfde periode een jaar eerder. In de eigen webshop bedroeg de toename 43,3%, de verkoop via webkanalen van derden steeg immers nog sneller.

 

Meer aandacht voor mannenkleding en China

Intussen zet New Look zijn internationale expansie voort: volgende maand worden de eerste winkels in China geopend in Peking en Shanghai. Tegen volgend jaar moet de teller er op twintig staan. Voorts wil de keten ook verder doorbreken in Rusland, terwijl ze in Polen haar partner in de joint venture wil uitkopen. Wereldwijd telt New Look 1.104 winkels.

 

Topman Anders Kristianson wil bovendien ook meer inzetten op mannenkleding. Het aandeel daarvan in de totale verkoop moet stijgen van 4% naar 8%, liet hij optekenen. New Look is in handen van oprichter Tom Singh en de investeringsfondsen Apax and Permira. Zij willen het bedrijf, dat in het laatste kwartaal van 2013 een winst van 83,3 miljoen pond (100 miljoen euro) boekte, eerst verder op de rails hebben vooraleer aan een beursgang wordt gewerkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Peek & Cloppenburg sluit in Wijnegem Shopping Center

14/06/2018

Multimerkketen Peek & Cloppenburg sluit op 14 juli haar vestiging in Wijnegem Shopping Center: alle veertig medewerkers verliezen hun job. De winkel op de Antwerpse Meir blijft als laatste Belgische vestiging open.