Online omzet New Look stijgt 66%

Online omzet New Look stijgt 66%

De Britse modeketen New Look heeft haar omzet met 5% kunnen opvijzelen tot 452,1 miljoen pond (zo'n 545 miljoen euro) in het laatste kwartaal van 2013. De online verkopen van de keten gingen zelfs met tweederde omhoog.

Ook winkelopeningen tillen omzet hoger

In de eerste negen maanden van zijn gebroken boekjaar realiseerde New Look al een omzet van 1,2 miljard pond (1,44 miljard euro), wat 5,6% meer was dan het jaar voordien. Een deel van de aangroei is evenwel afkomstig van nieuwe verkooppunten: op vergelijkbare basis bedroeg de omzetgroei immers 'maar' 1,1%.

 

Die stijging werd vooral online gehaald: in de 39 weken tot eind december lag de webverkoop 65,6% hoger dan in dezelfde periode een jaar eerder. In de eigen webshop bedroeg de toename 43,3%, de verkoop via webkanalen van derden steeg immers nog sneller.

 

Meer aandacht voor mannenkleding en China

Intussen zet New Look zijn internationale expansie voort: volgende maand worden de eerste winkels in China geopend in Peking en Shanghai. Tegen volgend jaar moet de teller er op twintig staan. Voorts wil de keten ook verder doorbreken in Rusland, terwijl ze in Polen haar partner in de joint venture wil uitkopen. Wereldwijd telt New Look 1.104 winkels.

 

Topman Anders Kristianson wil bovendien ook meer inzetten op mannenkleding. Het aandeel daarvan in de totale verkoop moet stijgen van 4% naar 8%, liet hij optekenen. New Look is in handen van oprichter Tom Singh en de investeringsfondsen Apax and Permira. Zij willen het bedrijf, dat in het laatste kwartaal van 2013 een winst van 83,3 miljoen pond (100 miljoen euro) boekte, eerst verder op de rails hebben vooraleer aan een beursgang wordt gewerkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Back to top