Online omzet New Look stijgt 66% | RetailDetail

Online omzet New Look stijgt 66%

Online omzet New Look stijgt 66%

De Britse modeketen New Look heeft haar omzet met 5% kunnen opvijzelen tot 452,1 miljoen pond (zo'n 545 miljoen euro) in het laatste kwartaal van 2013. De online verkopen van de keten gingen zelfs met tweederde omhoog.

Ook winkelopeningen tillen omzet hoger

In de eerste negen maanden van zijn gebroken boekjaar realiseerde New Look al een omzet van 1,2 miljard pond (1,44 miljard euro), wat 5,6% meer was dan het jaar voordien. Een deel van de aangroei is evenwel afkomstig van nieuwe verkooppunten: op vergelijkbare basis bedroeg de omzetgroei immers 'maar' 1,1%.

 

Die stijging werd vooral online gehaald: in de 39 weken tot eind december lag de webverkoop 65,6% hoger dan in dezelfde periode een jaar eerder. In de eigen webshop bedroeg de toename 43,3%, de verkoop via webkanalen van derden steeg immers nog sneller.

 

Meer aandacht voor mannenkleding en China

Intussen zet New Look zijn internationale expansie voort: volgende maand worden de eerste winkels in China geopend in Peking en Shanghai. Tegen volgend jaar moet de teller er op twintig staan. Voorts wil de keten ook verder doorbreken in Rusland, terwijl ze in Polen haar partner in de joint venture wil uitkopen. Wereldwijd telt New Look 1.104 winkels.

 

Topman Anders Kristianson wil bovendien ook meer inzetten op mannenkleding. Het aandeel daarvan in de totale verkoop moet stijgen van 4% naar 8%, liet hij optekenen. New Look is in handen van oprichter Tom Singh en de investeringsfondsen Apax and Permira. Zij willen het bedrijf, dat in het laatste kwartaal van 2013 een winst van 83,3 miljoen pond (100 miljoen euro) boekte, eerst verder op de rails hebben vooraleer aan een beursgang wordt gewerkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Verschillende voormalige medewerksters van Nike hebben in de VS een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. Ze zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.