Online omzet New Look stijgt 66%

Online omzet New Look stijgt 66%

De Britse modeketen New Look heeft haar omzet met 5% kunnen opvijzelen tot 452,1 miljoen pond (zo'n 545 miljoen euro) in het laatste kwartaal van 2013. De online verkopen van de keten gingen zelfs met tweederde omhoog.

Ook winkelopeningen tillen omzet hoger

In de eerste negen maanden van zijn gebroken boekjaar realiseerde New Look al een omzet van 1,2 miljard pond (1,44 miljard euro), wat 5,6% meer was dan het jaar voordien. Een deel van de aangroei is evenwel afkomstig van nieuwe verkooppunten: op vergelijkbare basis bedroeg de omzetgroei immers 'maar' 1,1%.

 

Die stijging werd vooral online gehaald: in de 39 weken tot eind december lag de webverkoop 65,6% hoger dan in dezelfde periode een jaar eerder. In de eigen webshop bedroeg de toename 43,3%, de verkoop via webkanalen van derden steeg immers nog sneller.

 

Meer aandacht voor mannenkleding en China

Intussen zet New Look zijn internationale expansie voort: volgende maand worden de eerste winkels in China geopend in Peking en Shanghai. Tegen volgend jaar moet de teller er op twintig staan. Voorts wil de keten ook verder doorbreken in Rusland, terwijl ze in Polen haar partner in de joint venture wil uitkopen. Wereldwijd telt New Look 1.104 winkels.

 

Topman Anders Kristianson wil bovendien ook meer inzetten op mannenkleding. Het aandeel daarvan in de totale verkoop moet stijgen van 4% naar 8%, liet hij optekenen. New Look is in handen van oprichter Tom Singh en de investeringsfondsen Apax and Permira. Zij willen het bedrijf, dat in het laatste kwartaal van 2013 een winst van 83,3 miljoen pond (100 miljoen euro) boekte, eerst verder op de rails hebben vooraleer aan een beursgang wordt gewerkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top