Ook Kering ziet omzet luxemerken dalen | RetailDetail

Ook Kering ziet omzet luxemerken dalen

Ook Kering ziet omzet luxemerken dalen

De Franse luxegroep Kering moet net als zijn concurrenten toezien hoe een mindere verkoop in Azië en ongunstige wisselkoersen de omzetten van de luxemerken doen terugvallen. De totale omzet steeg wel 11% naar 2,65 miljard euro, mede dankzij Puma.

Gucci ondermaats

In het eerste kwartaal haalden de luxemerken een omzet van 1,75 miljard euro: dat is dan wel een stijging van 10,9 procent, maar de vergelijkbare omzet viel in diezelfde periode met 2,6 procent terug. In Europa groeide de vergelijkbare omzet wel met 14 procent.

 

Bij Gucci, het grootste merk binnen de groep, daalde de vergelijkbare omzet zelfs met 7,9 procent. Die daling was groter dan verwacht en wordt toegewezen aan de veranderingen binnen het bedrijf. Zo kwam er een nieuwe CEO en een nieuwe creatief directeur bij Gucci. De grootste klap voor het merk kwam in Azië, waar de omzet in de eigen winkels met 10 procent terugviel. In totaal viel de retailomzet met 4 procent terug.

 

Bij sportmerk Puma kunnen ze dan weer wel tevreden zijn: daar steeg de omzet met 13 procent naar 825 miljoen euro, terwijl ook de vergelijkbare omzet met 4,5 procent de hoogte in ging.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.