Ook Kering ziet omzet luxemerken dalen | RetailDetail

Ook Kering ziet omzet luxemerken dalen

Ook Kering ziet omzet luxemerken dalen

De Franse luxegroep Kering moet net als zijn concurrenten toezien hoe een mindere verkoop in Azië en ongunstige wisselkoersen de omzetten van de luxemerken doen terugvallen. De totale omzet steeg wel 11% naar 2,65 miljard euro, mede dankzij Puma.

Gucci ondermaats

In het eerste kwartaal haalden de luxemerken een omzet van 1,75 miljard euro: dat is dan wel een stijging van 10,9 procent, maar de vergelijkbare omzet viel in diezelfde periode met 2,6 procent terug. In Europa groeide de vergelijkbare omzet wel met 14 procent.

 

Bij Gucci, het grootste merk binnen de groep, daalde de vergelijkbare omzet zelfs met 7,9 procent. Die daling was groter dan verwacht en wordt toegewezen aan de veranderingen binnen het bedrijf. Zo kwam er een nieuwe CEO en een nieuwe creatief directeur bij Gucci. De grootste klap voor het merk kwam in Azië, waar de omzet in de eigen winkels met 10 procent terugviel. In totaal viel de retailomzet met 4 procent terug.

 

Bij sportmerk Puma kunnen ze dan weer wel tevreden zijn: daar steeg de omzet met 13 procent naar 825 miljoen euro, terwijl ook de vergelijkbare omzet met 4,5 procent de hoogte in ging.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.